Εντός του τρέχοντος έτους, ένας τρίτος πάροχος (operator) θα εισέλθει στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά, όπως αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Περικλής Νικολάου στη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021 που συνδιοργάνωσαν το metaforespress.gr και το ypodomes.com στο ΜΕΓΑΡΟ – Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι ο εν λόγω σιδηροδρομικός πάροχος πρόκειται να μισθώσει τροχαίο υλικό από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, κάτι το οποίο θα επιφέρει πρόσθετο ανταγωνισμό στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.
Εκτός από τη διαχείριση του τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού δημοσίου, η ΓΑΙΑΟΣΕ δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη Εμπορευματικών Κέντρων.
Για το Θριάσιο Ι, ο κ. Νικολάου σημείωσε ότι επιτεύχθηκε συμφωνία επί της αρχής και ότι τα έργα κατασκευής θα αρχίσουν εντός του έτους.
*Η ομιλία του Δ.Σ. της ΓΑΙΑΟΣΕ από το 3:45:32
Αντίστοιχα, για το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, το πρώην Στρατόπεδου Γκόνου, τόνισε ότι «αρχίζει και ωριμάζει», υπογραμμίζοντας ότι εκπονήθηκε προμελέτη που ανέδειξε δύο βιώσιμα σενάρια:
Το σενάριο για την κατασκευή εγκαταστάσεων εμπορευματικού κέντρου για το 40% σχεδόν της συνολικής δυνητικής δόμησης.
Το υπόλοιπο του ακινήτου θα προορίζεται για την υποδομή μεταποιητικών εγκαταστάσεων ή/και εγκαταστάσεων συναρμολόγησης, κάτω από μια ομπρέλα «Ζώνης Ελεύθερου Εμπορίου», ενώ σε σχεδόν 25 στρέμματα προβλέπεται η κατασκευή σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Κέντρου.
Συνολικά, για την ανάπτυξη των εγχώριων σιδηροδρομικών μεταφορών, ο Δ.Σ. της ΓΑΙΑΟΣΕ στάθηκε στην ανάγκη επίτευξης συνεργειών με τα λιμάνια και στη βελτίωση επιμέρους συνθηκών, όπως η ποιότητα υπηρεσιών, η προστιθέμενη αξία, κ.α.