Στα τέλη του έτους αναμένεται στην Ελλάδα η πρώτη από τις πέντε αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες προορίζονται για την εκτέλεση δρομολογίων υψηλής ταχύτητας μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, παρέχοντας μεγαλύτερη χωρητικότητα και άνεση.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη σημείωσε υψηλές επιδόσεις το 2019, λόγω της ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης και της διεξαγωγής του σχετικού δρομολογίου σε ανταγωνιστικούς χρόνους (σε 4 ώρες έως 4 ώρες και 23 λεπτά έναντι 5 ωρών και 30 λεπτών παλαιότερα).
Είναι ενδεικτικό ότι το σύνολο των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτός Αττικής αύξησε τα έσοδα κατά 18,62% σε σχέση με το 2018.
Σχετικά με τις νέες αμαξοστοιχίες, στις 23 Ιουλίου 2019 υπεγράφη η σχετική σύμβαση μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής εταιρείας, της Trenitalia, συνολικού ύψους 47,5 εκατ. ευρώ.
Οι νέες αμαξοστοιχίες θα παραδοθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την πλήρη ανακατασκευή τους και αναμένεται να τεθούν, σταδιακά, σε λειτουργία από το Μάρτιο του 2021.
Την 31η Δεκεμβρίου 2019, αναγνωρίστηκε προκαταβολή ύψους 11,875 εκατ. ευρώ, όπως προβλεπόταν συμβατικά.
Στην γειτονική Ιταλία κυκλοφορούν φωτογραφίες από την ανακατασκευή των αμαξοστοιχιών ATR 470, οι οποίες παρατίθενται:
*Οι φωτογραφίες είναι από το ferrovie.info