Στις «ράγες», όπως όλα δείχνουν, είναι 120 προσλήψεις στον ΟΣΕ και χρηματοδότηση έως 40 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου.
Σχετικά με τις 120 προσλήψεις, η προκήρυξη των οποίων αναμένεται το επόμενο διάστημα, αυτές θα αφορούν θέσεις κλειδούχων, σταθμαρχών, μηχανικών, μηχανοδηγών, και άλλων ειδικοτήτων.
Οι περισσότερες θέσεις (90) θα προκηρυχθούν από τον ΟΣΕ, έπειτα από τη δημοσίευση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και οι υπόλοιπες (30) μέσω ΑΣΕΠ.
Εκτιμάται ότι ίσως υπάρξει και δεύτερος κύκλος, αλλά και κάποιες συνδυαστικές δράσεις ενίσχυσης του προσωπικού.
Πλέον, χρειάζεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αυτές, ώστε το ανθρώπινο αυτό δυναμικό να έρθει ταχύτερα και με τα κατάλληλα προσόντα, να υποστηρίξει το σιδηροδρομικό δίκτυο που χρήζει βελτίωσης.
Είναι προφανές ότι το “κλειδί” για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι το δίκτυο.
Η αύξηση της χωρητικότητας και των ταχυτήτων (ελαχιστοποίηση βραδυποριών) αποτελεί το μεγαλύτερο “στοίχημα” για τον διαχειριστή της υποδομής, τον ΟΣΕ.
Η αύξηση αυτή θα προέλθει μέσα από την επαρκή συντήρηση του δικτύου και την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης / τηλεδιοίκησης, η οποία έχει ξεπεράσει τα αρχικά χρονοδιαγράμματα.
Ο Οργανισμός για την άμεση συντήρηση του δικτύου περιμένει 25 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκαν πρόσφατα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μια δεύτερη δόση περί τα 10 – 15 εκατ. ευρώ.