Το αεροπλάνο αποκτά ανταγωνιστή πλέον στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη: το τρένο. Σήμερα, πραγματοποιείται, με ηλεκτροκίνητο τρένο, ειδικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και των διοικήσεων ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο εν λόγω τμήμα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την Δευτέρα 20 Μαΐου, θα διεξάγει το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μόλις 4 ώρες και 10 λεπτά (ο χρόνος αυτός αφορά το πρωινό δρομολόγιο που φεύγει από τον Σ.Σ. Αθηνών στις 6.22 το πρωί), έναντι 5 ωρών και 20 λεπτών που είναι σήμερα, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Τα υπόλοιπα 4 δρομολόγια του Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διεξάγονται σε 4 ώρες και 23 λεπτά, πλην του νυχτερινού.
Αντίστοιχα, το πιο γρήγορο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα διεξάγεται σε 3 ώρες και 57 λεπτά, με αναχώρηση στις 6.27 το πρωί, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο.
Στη συνέχεια, τα υπόλοιπα 4 δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα διεξάγονται σε 4 ώρες και 9 λεπτά, πλην του νυχτερινού.
Αναφορικά με τις τιμές των εισιτηρίων, η η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει αμετάβλητη και συγκεκριμένα το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη με την Α΄ θέση να κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση μετ’ επιστροφής) και τη Β’ θέση να κοστίζει 45 ευρώ (με 20% έκπτωση).
Το αεροπλάνο αποκτά ανταγωνιστή: το τρένο
Η υλοποίηση των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε περίπου 4 ώρες καθιστά το τρένο ευθέως ανταγωνιστικό, όχι μόνο με τα ΚΤΕΛ, αλλά με τα αεροπλάνα.
Αυτό, διότι οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης βρίσκονται εντός των δυο πόλεων, κάτι που μειώνει το χρόνο μετακίνησης.
Μένει να αποδειχθεί, εάν το τρένο πάρει μερίδιο αγοράς από το αεροπλάνο, δεδομένου ότι, το 2018, η αεροπορική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη εξυπηρέτησε 1,5 εκατ. επιβάτες.
Το τρένο θα γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό με την ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, επιτρέποντας την διεξαγωγή δρομολογίων σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά.
Φώτης Φωτεινός