Όλοι «χρωστούν» σε όλους στον σιδηρόδρομο. Σε ερώτηση του metaforespress.gr για το ύψος των οφειλών του ελληνικού δημοσίου προς τη Hellenic Train (άγονες γραμμές, επιδότηση λόγω Covid και ενεργειακού κόστους) και αντίστοιχα, της Hellenic Train προς τον ΟΣΕ (τέλη υποδομής) και της ΓΑΙΑΟΣΕ (συντήρηση τροχαίου υλικού), ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας σχολίασε ότι «οι μεταξύ τους οφειλές είναι αρκετές δεκάδες εκατ.», ωστόσο επιφυλάχθηκε να δώσει ακριβή ποσά, καθώς «δεν έχω εικόνα πόσα, από αυτά τα ποσά είναι αληθή».
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικά, για τη Hellenic Train, o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ανέφερε ότι δεν έχει δεχθεί αίτημα από την εταιρεία για συνάντηση, με θέμα τυχόν αποζημιώσεις από την κακοκαιρία Daniel, αναγνωρίζοντας ωστόσο τις αντικειμενικές δυσκολίες για την εκτέλεση των δρομολογίων.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι βρίσκεται σε απευθείας επικοινωνία με την ιταλική κυβέρνηση για τη δραστηριότητα της Hellenic Train, μη δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες.
Επίσης, ο υπουργός Μεταφορών σχολίασε ότι, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, υπήρχε ένας «καλός βηματισμός» μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train, παρόλα ταύτα οι διαφορές παραμένουν για το «ποιος κάνει τη συντήρηση και τα ποσά».
Ακόμη, δεν θέλησε να προβεί σε ανακοινώσεις για τον ανασχηματισμό του Ομίλου ΟΣΕ και την τυχόν ενσωμάτωση / απορρόφηση της ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ, τονίζοντας ότι «το επόμενο διάστημα, θα ανακοινωθεί η πολιτική επιλογή για ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ».
Σχετικά με τη Διοίκηση του Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.), ο υπουργός υπεραμύνθηκε των επιλογών της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι ο Οργανισμός είναι ανεξάρτητος και συγκροτήθηκε με τον νόμιμο τρόπο, ενώ το πόρισμα του ERA για τα Τέμπη αναμένεται έως τον Φεβρουάριο του 2024.
Επιβεβαίωση του metaforespress.gr: Πρώτα τα εμπορικά τρένα τον Νοέμβριο, μετά τα επιβατικά
Σε τουλάχιστον 18 μήνες, με την υλοποίηση έργων 180 εκατ., υπολογίζεται η πλήρης επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου που υπέστη τεράστιες ζημιές από την κακοκαιρία Daniel, ενώ έως τότε, τα τρένα θα κινούνται σε μονή γραμμή, έπειτα από την υλοποίηση έργων 14 εκατ., πιθανότατα από τις 20 Νοεμβρίου, αρχικά τα εμπορικά και αργότερα τα επιβατικά, όπως σχολιάστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργείου, επιβεβαιώνοντας πρόσφατο δημοσίευμα του metaforespress.gr.
«Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει σημαντική αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ, προκειμένου ο Οργανισμός να υλοποιήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη λειτουργία των τρένων, θέτοντας, ταυτόχρονα, ένα πλαίσιο εποπτείας, λογοδοσίας και μετρήσιμων αποτελεσμάτων από τον πλευρά του ΟΣΕ», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
«Επίσης, συστήσαμε και συγκροτήσαμε, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Επιτροπή αποτελούμενη από τους εμπλεκόμενους φορείς (stakeholders), για την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού τομέα στην πατρίδα μας.
Τέλος, ολοκληρώθηκε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση του δικτύου, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, δυστυχώς όμως προέκυψε η ανάγκη επανεγκατάστασης σε πληγείσες – από τον Daniel – περιοχές», συμπλήρωσε.