Υπερκάλυψε κάθε προσδοκία η προκήρυξη του ΟΣΕ για 90 θέσεις εργασίας σε κλειδούχους, σταθμάρχες, τεχνίτες, ηλεκτρονικούς, ηλεκτρολόγους και χειριστές μηχανημάτων.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με πληροφορίες και του metaforespress.gr, οι αιτήσεις ξεπέρασαν τις 10.700, αριθμός άκρως εντυπωσιακός.
Αναλυτικά, η προκήρυξη αφορούσε στην πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας, 90 συνολικά θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και ειδικότερα:
-34 θέσεων ειδικότητας ΔΕ Προσωπικού Ελιγμών Κλειδούχων (Χειρισμός μηχανισμού αλλαγής τροχιάς στους σταθμούς, εκτέλεση εργασιών ελιγμών και εργασία λίπανσης και ελαφράς συντήρησης των μηχανισμών και εγκαταστάσεων γραμμής),
-36 θέσεων ειδικότητας ΔΕ Σταθμάρχες (Αποκλειστικά υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών στην περιοχή ευθύνης του. Διαχείριση προσωπικού, δαπανών, απολογιστικά στοιχεία κυκλοφορίας, αλληλογραφία προς τις υπηρεσίες του ΟΣΕ, κ.λπ.),
-5 θέσεων ειδικότητας ΔΕ Τεχνίτες Ηλεκτρονικοί (Συντήρηση, αποκατάσταση βλαβών και επισκευή εξοπλισμού ασυρμάτων και ενσυρμάτων τηλεπικοινωνιών),
-10 θέσεων ειδικότητας ΔΕ Τεχνίτες Ηλεκτρολόγοι (Συντήρηση, αποκατάσταση βλαβών Η/Μ εγκαταστάσεων και συστημάτων ισχύος. Επισκευή Η/Μ συστημάτων),
-5 θέσεων ειδικότητας ΔΕ Χειριστές Μηχανημάτων Έργου (Χειρισμός μηχανημάτων βαρέων ή μη με σκοπό την εκτέλεση εργασιών συντήρησης της γραμμής, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές).
Μέσω της συγκεκριμένης προκήρυξης του ΟΣΕ διατίθενται θέσεις εργασίας σε 16 διαφορετικές περιοχές της χώρας. Αυτές είναι οι: Κεντρικός Τομέας Αθηνών, Πειραιάς, Δυτική Αττική, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς (Ειδομένη), Λάρισα, Φθιώτιδα, Έβρος, Ξάνθη, Σέρρες (Στρυμώνας), Πέλλα, Ανατολική Αττική, Κόρινθος, Βοιωτία (Οινόη), Κιλκίς και Δράμα.
Σημειώνεται ότι, στα τέλη του 2021, ο ΟΣΕ απασχολούσε 843 άτομα προσωπικό έναντι 997 το 2020, εκ των οποίων οι περισσότεροι σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Γενικότερα, οι κυριότερες προκλήσεις για τον ΟΣΕ έχουν να κάνουν με τη στελέχωση (προσλήψεις), τις υποδομές (συντήρηση του δικτύου) και τη χρηματοδότηση.
Στο δεύτερο πεδίο, εξελίξεις αναμένονται το επόμενο διάστημα στο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του δικτύου της Βορείου Ελλάδας και συγκεκριμένα, του δικτύου Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη.
Ο αρχικός προϋπολογισμού του έργου αγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ, με τη χρηματοδότηση να καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και ιδιώτες.
Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο την συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023. Η σύμβαση θα τεθεί σε ισχύ από το 2024 και θα είναι 20ετούς διάρκειας, σύμφωνα με τους αρχικούς υπολογισμούς.