Έως τα τέλη του έτους θα έχει υλοποιηθεί η ηλεκτροκίνηση του Σ.Σ. Αθηνών, όπως αναφέρει – σε επιστολή του προς την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών – ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας.
Είχε προηγηθεί επιστολή της Ομοσπονδίας, η οποία περιέγραφε την ανάγκη ολοκλήρωσης των έργων ηλεκτροκίνησης έως τον κεντρικό σταθμό των Αθηνών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και τη βελτίωση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Για το θέμα της ηλεκτροκίνησης, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (υπολείπονται μόλις 200 μέτρα), ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ υπενθυμίζει ότι οι όποιες καθυστερήσεις συνδέονται με την περίφημη σύμβαση 994/2005 του ΟΣΕ.
«Τελικά, μετά από 12 παρατάσεις, η υπόψη σύμβαση διαλύθηκε το 2011 και ακολούθησε γαϊτανάκι διεκδικήσεων από την Κ/Ξ κατασκευής, εμπλέκοντας παράλληλα και τον ΟΣΕ σε δικαστικές διενέξεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, ακόμη και σήμερα, κληροδοτώντας παράλληλα και στην ΕΡΓΟΣΕ, σημαντικά προβλήματα στο πλαίσιο της σύμβασης 751.
Και όλα αυτά δημιούργησαν, ταυτόχρονα, «εικονικούς» διχασμούς και εσωτερικά χαρακώματα» στη Σιδηροδρομική Οικογένεια, χωρίς ευθύνη όσων πραγματικά ενδιαφέρονται για την προώθηση των σιδηροδρομικών μεταφορών», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην επιστολή.
Παράλληλα, τονίζεται ότι «μέσα στο πρώτο τετράμηνο της θητείας της παρούσας διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ ενεργοποιήθηκε και η προαίρεση της Σύμβασης 700 για την Ηλεκτροκίνηση ως την είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών και υπογράφηκε η σύμβαση (751) του έργου Ηλεκτροκίνησης από τον Σ.Σ. Αθηνών ως τον Πειραιά.
Το πρώτο έργο, όπως γνωρίζετε, έχει ολοκληρωθεί, το δεύτερο είναι σε εξέλιξη και η ηλεκτροκίνηση του Σ.Σ. Αθηνών θα έχει υλοποιηθεί εντός του 2016.
Επιπλέον, από την άνοιξη του 2016, υπάρχει συνεχής συνεργασία της διοίκησης του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και αντιμετωπίζονται αγκυλώσεις, προσκόμματα, ιδεοληψίες και νοοτροπίες και πρακτικές που ταλάνιζαν αρκετά χρόνια τη Σιδηροδρομική Οικογένεια.
Να σας ενημερώσουμε, πως το Μάιο, σε συνάντηση με εκπροσώπους της Ε.Ε και της Διαχειριστικής Αρχής εκφράστηκε ικανοποίηση για την ενεργοποίηση των έργων μετά από χρόνια και εκφράστηκε η θέληση για χρηματοδότηση της Β’ φάσης του έργου στο Σ.Σ. Αθηνών.
Το έργο αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ το έχει προωθήσει και ευρίσκεται σε πλήρη ωριμότητα, μάλιστα προστέθηκε και η σύνδεση του Σ.Σ. Αθηνών με το ΜΕΤΡΟ, ώστε να είναι κατά πολύ λειτουργικότερο. Όλα αυτά αποδεικνύουν θέληση, μεθοδικότητα, αλλά και δουλειά που γίνεται στην ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση ακόμη ενός πολύπαθου έργου.
Είναι, διαπιστώνουμε, κοινός τόπος τώρα πια, η ανάγκη ολοκλήρωσης της ηλεκτροκίνησης του Προαστιακού στην Αθήνα, για να υπάρχει άλλο ένα σύγχρονο και οικονομικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη».