Έως το Πάσχα αναμένεται η προκήρυξη του ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδας.
Το ΣΔΙΤ περιλαμβάνει την ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού άξονα στα τμήματα γραμμής από:
– Έξοδο Σ.Σ. Στρυμώνα έως είσοδο του Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης, ενδεικτικού συνολικού μήκους 311.791 μ.
– Έξοδο Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος, ενδεικτικού συνολικού μήκους 164.327 μ.
– Τμήμα γραμμής Μεσονήσι – Σ.Σ. Φλώρινας, ενδεικτικού συνολικού μήκους 5.645 μ.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το συνολικό μήκος γραμμών που αποτελούν αντικείμενο του έργου υπολογίζεται στα 481.763 μ.
Παράλληλα, προβλέπεται και η ανακαίνιση – αναβάθμιση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής, μικρά και μεγάλα τεχνικά (γέφυρες), κτιριακές εγκαταστάσεις επιβατών και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο να υποστηρίζει πιο σύγχρονα τρένα.
Το έργο έχει κατασκευαστικό κόστος 171,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ, με χρηματοδοτική συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης 80 εκατ. ευρώ.
Προβλέπει 2,5 χρόνια κατασκευαστική περίοδο και 17,5 χρόνια περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, το έργο μπορεί να προκηρυχθεί μέχρι το Πάσχα και στόχος είναι να “τρέξει” γρήγορα η προεπιλογή, ώστε να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος έως τα τέλη του 2023.
Από τη λειτουργία του πρώτου ΣΔΙΤ, θα αντληθεί η εμπειρία, προκειμένου να προκηρυχθούν μελλοντικά οι άλλες δύο αντίστοιχες εργολαβίες.
Για το δίκτυο της Νότιας Ελλάδας (Αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος” – Ρίο) και το δίκτυο της Κεντρικής Ελλάδας (Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος).