Ή τώρα ή ποτέ για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο. Η ΓΑΙΑΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, απέστειλε την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου τις απαντήσεις που είχε ζητήσει -με νέα σειρά ερωτημάτων της- η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ, σχετικά με τις προδιαγραφές και την κατακύρωση του διαγωνισμού.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο μικροσκόπιο της ΕΕ έχουν τεθεί – μεταξύ άλλων – το τίμημα του διαγωνισμού και το μοντέλο υπολογισμού αυτού.
Επίσης, σε διεθνείς διαγωνισμούς με έναν ενδιαφερόμενο, πάντοτε η ΕΕ δείχνει μεγαλύτερη «ευαισθησία», με γνώμονα την τήρηση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού.
Τις όλες διαδικασίες παρακολουθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στελέχη του οποίου σημειώνουν ότι «πρόθεση αποτελεί η διάσωση του διαγωνισμού».
Από την πλευρά της, η ΓΑΙΑΟΣΕ προσδοκά το «πράσινο φως» της ΕΕ, ώστε να εκκινήσει το έργο. Ανάδοχος του έργου, για περίοδο 60 ετών, έχει ανακηρυχθεί η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Ο προϋπολογισμός φτάνει τα 158,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 54 εκατ. θα προέλθουν από τις ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και Goldair και τα υπόλοιπα 104 εκατ. από τραπεζικό δανεισμό.
Το σύνολο των φορτηγών που θα εξυπηρετούνται ημερησίως, στην πλήρη λειτουργία του Θριασίου Ε/Κ, είναι 400 και των βαγονιών 50, ενώ θα δημιουργηθούν 250.000 παλετοθέσεις και 210.000 τ.μ. αποθηκών.
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις στελεχών της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, έχουν μισθωθεί ήδη οι αποθήκες της περιόδου Τ1 (120.000 τμ) και είναι σε προχωρημένο επίπεδο οι διαπραγματεύσεις για την μίσθωση του 50% των αποθηκών της περιόδου Τ2.
«Παγώνουν» οι διαδικασίες για τον Γκόνο
Όσον αφορά το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης στο στρατόπεδο του Γκόνου, η διαγωνιστική διαδικασία έχει «παγώσει» (δεν έχει οριστεί ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών), έπειτα από τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ περί δημιουργίας «Ελεύθερης Ζώνης Βιομηχανίας και Εμπορίου».
Η ΓΑΙΑΟΣΕ αναμένει νεότερες οδηγίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, δηλαδή είτε να συνεχίσει ως έχει ο διαγωνισμός, είτε να τροποποιηθεί σημαντικά, είτε να ακυρωθεί.
Στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι ο διαγωνισμός για τον Γκόνο δεν πρέπει να συνεχιστεί με τα χαρακτηριστικά του Θριασίου, τονίζοντας ότι μελετάται η δημιουργία ελεύθερης ζώνης για επιχειρήσεις με εξαγωγικό χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου στον Γκόνο έχουν επιδείξει τρία σχήματα, όλα από τον κατασκευαστικό κλάδο (ΤΕΚΑΛ – Intrakat, ΜΕΤΚΑ και Άκτωρ).