«Αγριεύουν» οι Ρουμάνοι στον σιδηρόδρομο. Την είσοδό του σε επτά ακόμη ευρωπαϊκές χώρες εξετάζει ο όμιλος Grampet, στον οποίο ανήκει η Grup Feroviar Roman.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικότερα, σύμφωνα με ρουμανικά μέσα ενημέρωσης, ο ρουμανικός όμιλος μελετά την είσοδό του σε Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Σλοβενία, Σλοβακία, Τσεχία, Βέλγιο και Ολλανδία.
Αυτή τη στιγμή, η Grampet δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών σε Ελλάδα, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Μολδαβία, Κροατία, Αυστρία και Γερμανία.
Βάσει των τελευταίων οικονομικών στοιχείων, ο όμιλος παρουσίασε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 344 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ απασχολεί 6.340 συνολικά εργαζόμενους.
Σχετικά με την Ελλάδα, η GFR έχει εκδηλώσει αίτημα στην ΡΑΣ για την χρησιμοποίηση δυο μηχανών έλξης από την Ρουμανία.
Ωστόσο, επειδή το συγκεκριμένο τροχαίο υλικό είναι παλαιό, απαιτούνται συγκεκριμένες πιστοποιήσεις και εγκρίσεις από το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και την ΕΕ.
Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία για την μίσθωση 1 ηλεκτράμαξας από την ΓΑΙΑΟΣΕ. Οι δυο εταιρείες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά.
Σε επικοινωνία του metaforespress.gr με στέλεχος της GFR στην Ελλάδα, υποστηρίχθηκε ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε προ-συμβάσεις με 6 Έλληνες μηχανοδηγούς και ότι ευελπιστεί να ξεκινήσει εμπορευματικά δρομολόγια από την Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη και την Κεντρική Ευρώπη στις αρχές του 2020.