Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και η κακοκαιρία Daniel έχουν επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις στους άξονες προτεραιοτήτων του εγχώριου σιδηροδρομικού συστήματος.
Του Φώτη Φωτεινού
Έμφαση πλέον δίδεται στην αποκατάσταση του τμήματος που επλήγη από την κακοκαιρία Daniel και την ολοκλήρωση / λειτουργία των συστημάτων τηλεδιοίκησης / σηματοδότησης.
Από τη νέα κατάσταση στον σιδηρόδρομο έχουν επηρεαστεί και μάλιστα, σε αξιοσημείωτο βαθμό, τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ.
Ένα από αυτά είναι η αναβάθμιση και ο διπλασιασμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.
Το αντικείμενο του έργου, όπως αρχικά μελετήθηκε και προκηρύχτηκε, περιλαμβάνει την κατασκευή περί τα 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και τη βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο» και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα «Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα».
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, το φυσικό αντικείμενο του έργου θα τροποποιηθεί και ίσως να μην περιλαμβάνει τον διπλασιασμό της γραμμής.
Σημειώνεται ότι ο αρχικός σχεδιασμός του έργου περιελάβανε τον διπλασιασμό της γραμμής, με ηλεκτροκίνηση και ETCS, ο οποίος θα υλοποιούταν, είτε με διαπλάτυνση του υφιστάμενου διαδρόμου, είτε σε νέα χάραξη, σε τμήματα όπου κρινόταν απαραίτητο.
Σε γενικές γραμμές, το έργο έχει τεράστια σημασία και για τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς «συμπαρασύρει» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, από το οποίο διεξάγονται μεταφορτώσεις, κυρίως στρατιωτικού υλικού.