Ανακοίνωση, με θέμα «Διοικητικό χάος στον ΟΣΕ. Σε ισχύ δύο παράλληλα Οργανογράμματα για το προσωπικό» εξέδωσε ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Η ανακοίνωση
Ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος έφερε στη Βουλή το διοικητικό χάος του ΟΣΕ, καταθέτοντας Ερώτηση για το γεγονός ότι από το 2022 για το προσωπικό του Οργανισμού είναι σε ισχύ, όχι ένα και ενιαίο, αλλά δύο παράλληλα Οργανογράμματα!
«Με την υπ’ αριθμ. Φ8/30400/3540 απόφαση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, έχει εγκριθεί το Οργανόγραμμα του ΟΣΕ (ΦΕΚ 698/Β/9.3.2012). Με την υπ’ αριθμ. 157192 απόφαση του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, έχει εγκριθεί το νέο Οργανόγραμμα του Οργανισμού (ΦΕΚ 2623/Β/ 30.05.2022).
Με βάση το νέο Οργανόγραμμα, από το 2022 τοποθετείται προσωπικό σε θέσεις ευθύνης, δηλαδή, θέσεις προϊσταμένων οργανωτικών μονάδων Τμήματος/Υπηρεσίας/Διεύθυνσης.
Την ίδια ώρα, το υφιστάμενο προσωπικό είναι τοποθετημένο σε οργανικές θέσεις σύμφωνα με τον Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας του Οργανισμού του έτους 2012.
Τα παραπάνω οδηγούν σε αλληλεπικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ του προσωπικού μέσα στην ίδια ή ακόμη και σε διαφορετικές οργανωτικές μονάδες, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να τελούν καθημερινά σε καθεστώς σύγχυσης σχετικά με τα καθήκοντα τους.
Ζήτημα δημιουργεί το γεγονός ότι οι τοποθετήσεις προσωπικού σε θέσεις ευθύνης πραγματοποιούνται με απόφαση του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕ, χωρίς προκήρυξη θέσης, την ώρα που στο νέο Οργανόγραμμα ορίζεται ρητώς ότι όργανο εφαρμογής του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας αποτελεί πρωτίστως το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ», ανέφερε ο Βουλευτής.
Στην Ερώτησή του, που συνυπογράφουν συνολικά 17 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον αρμόδιο Υπουργό να δώσει σαφείς απαντήσεις για τον λόγο που εδώ και τρία χρόνια σε έναν από τους κρισιμότερους για τις δημόσιες μεταφορές Οργανισμό, ισχύουν δύο παράλληλα Οργανογράμματα, αλλά και για τον ακριβή αριθμό των τοποθετήσεων σε θέσεις ευθύνης που πραγματοποιήθηκαν στον ΟΣΕ με μόνη απόφαση του Διευθύνοντα Συμβούλου.
Σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο: «Η ισχύς δύο παράλληλων οργανογραμμάτων στον ΟΣΕ οδηγεί σε σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ του προσωπικού και εκπτώσεις στην αποτελεσματική παροχή των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Την ίδια ώρα, η τοποθέτηση προσωπικού σε θέσεις ευθύνης με μόνη απόφαση Διευθύνοντα Συμβούλου πλήττει ευθέως την αξιοκρατία στον τρόπο διοίκησης αλλά και τη διαφάνεια που εξασφαλίζουν οι νόμιμες διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων».