Ένα από τα «προβληματικά» σιδηροδρομικά δίκτυα, αυτό μεταξύ Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών – Οινόης ανακατασκευάζεται.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ, με την υπ’ αριθ. πρωτ. ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ /78207/4885/07-10-2021 εγκρίθηκε η τροποποίηση της υπ’ αριθ. 147128/11-08-2005 Κ.Υ.Α. «Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων» του έργου: «Λειτουργία της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) – Σ.Σ. Τιθορέας και Σ.Σ. Οινόης – Σ.Σ. Χαλκίδας νομών Αττικής, Βοιωτίας, Εύβοιας, Φθιώτιδας» (όπως ισχύει), ως προς την ενσωμάτωση των διαφοροποιήσεων του σχεδιασμού του έργου (εργασίες ανακαίνισης και αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα ΣΚΑ – Τιθορέα [κατά θέσεις], οριστικός σχεδιασμός κάτω οδικής διάβασης στο Σ.Σ. Αλιάρτου, προσθήκη κάτω οδικής διάβασης στο Σ.Σ. Αγ. Στεφάνου).
Στο φυσικό αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται Τοπογραφικές, Συγκοινωνιακές, Υδραυλικές, Στατικές, Αρχιτεκτονικές, Ηλεκτρομηχανολογικές, Γεωφυσικές και Γεωτεχνικές μελέτες & έρευνες, Περιβαλλοντικές μελέτες και Τεύχη Δημοπράτησης για την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υφιστάμενης διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής από το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (Σ.Κ.Α.) έως τον υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Οινόης, συνολικού μήκους 52 χλμ. και την κατασκευή Κάτω Οδικής Διάβασης και Άνω Πεζοδιάβασης στο Σ.Σ. Αλιάρτου.
Για το σύνολο των μελετών, ο ανάδοχος θα προσκομίσει την Ενδιάμεση Δήλωση Επαλήθευσης (ΕΔΕ) ως προς τις ισχύουσες Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας (ΤΠΔ) μέσω Κοινοποιημένου Οργανισμού (ΝΟΒΟ).
Με την υλοποίηση της παρούσας σύμβασης μελετών:
-Ανακαινίζεται πλήρως η υφιστάμενη επιδομή,
-Ανακαινίζεται και διαπλατύνεται η υφιστάμενη υποδομή ώστε να εξασφαλίζεται ικανό εύρος για την έδραση της νέας επιδομής,
-Αναβαθμίζεται το περιτύπωμα της Σ.Γ. ώστε να εξυπηρετείται η διαλειτουργικότητα,
-Αποκαθίσταται η φέρουσα ικανότητα της υποδομής με τη κατασκευή δύο (2) νέων σιδηροδρομικών γεφυρών (Σ.Γ. Αγίου Θωμά και Σ.Γ. π. Ασωπού), την ενίσχυση τριών (3) υφισταμένων σιδηροδρομικών γεφυρών, την ενίσχυση των υφιστάμενων θολωτών οχετών και την ανακατασκευή υφιστάμενων επιχωμάτων σε θέσεις με εντοπισμένα προβλήματα,
-Αυξάνεται η χωρητικότητα του δικτύου με τη δημιουργία γραμμών υπέρβασης, ειδικά για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες,
-Ανακαινίζεται ο κομβικός Σ.Σ. Οινόης με αναδιάταξη, ανάπτυξη και εφαρμογή νέας, βελτιωμένης γραμμολογίας, και κατασκευή νέων κτιριακών και τεχνικών έργων (νέες αποβάθρες, στέγαστρα επί αυτών, υπόγεια πεζοδιάβαση για σύνδεση/επικοινωνία των αποβαθρών, εμπορικό κρηπίδωμα και τεχνικά δωμάτια),
-Βελτιώνεται το επίπεδο ασφαλείας της κυκλοφορίας στον υφιστάμενο Σ.Σ. Αλιάρτου με την κατασκευή νέας Κάτω Οδικής Διάβασης και Άνω Πεζοδιάβασης,
-Κατασκευάζονται δύο (2) νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις στο δίκτυο: η νέας Σ.Στ. Κρυονερίου και η νέας Σ.Στ. Οινοφύτων,
-Ανακατασκευάζεται η μία (1) σήραγγα (κλάδος ανόδου) στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου με καθαίρεση της λιθοδομής και εφαρμογή διευρυμένης διατομής.
Για την επίτευξη των ανωτέρων στόχων, όπως αναφέρει η ΕΡΓΟΣΕ, καθίσταται επιτακτική η άμεση δημοπράτηση, προς κατασκευή, των έργων για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς η γραμμή ΣΚΑ – ΟΙΝΟΗ αποτελεί τμήμα του κεντρικού κορμού του δικτύου, με συνεχή και πυκνή σιδηροδρομική κυκλοφορία (επιβατική, εμπορική και προαστιακή), καθ’ όλον το έτος, χωρίς εναλλακτική διαδρομή και επιπλέον διέρχεται από δύσβατες περιοχές (με την έννοια της προσβασιμότητας μέσω παράλληλου οδικού δικτύου), με ιδιαίτερο εδαφικό ανάγλυφο.