Η Γαλλική Ένωση Σιδηροδρόμων (AFRA) προειδοποίησε ότι η αύξηση των τελών για το ρεύμα έλξης που ανακοινώθηκε πρόσφατα από τον διαχειριστή υποδομής, την SNCF είναι «μη βιώσιμη για όλους τους φορείς εκμετάλλευσης» και «απαράδεκτη» υπό το πρίσμα των πολιτικών πράσινης ενέργειας.
Η εταιρεία SNCF Network ανακοίνωσε ότι η χρέωση για το ρεύμα έλξης θα αυξηθεί από 111,95 €/MWh το 2022 σε 473,51 €/MWh το 2023, τετραπλασιάζοντας την τιμή, την οποία η AFRA χαρακτηρίζει «χωρίς προηγούμενο».
Η AFRA αντιπροσωπεύει εταιρείες μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών εκτός των γαλλικών εθνικών σιδηροδρόμων (SNCF).
Στα ενεργά μέλη της περιλαμβάνονται οι: Arriva, DB Cargo France, Europorte, Transdev και Trenitalia.
«Παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις μας, το χειρότερο σενάριο έχει πραγματοποιηθεί και η κυβέρνηση κοιτάζει προς την άλλη πλευρά», λέει ο κ. Alexandre Gallo, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AFRA της DB Cargo France.
«Ολόκληρο το επιχειρηματικό μοντέλο του σιδηροδρόμου έχει υποστεί σοβαρή ζημιά, ενώ ο τομέας των οδικών μεταφορών λαμβάνει τεράστια υποστήριξη εδώ και μήνες», συμπλήρωσε.
Στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, η AFRA αναφέρει ότι η πρόσφατη αύξηση του μεριδίου των σιδηροδρομικών μεταφορών θα αντιστραφεί, καθώς η κίνηση επιστρέφει στις οδικές μεταφορές και ότι «αναμένονται επιχειρηματικές αποτυχίες».
«Αυτή η αύξηση στην τιμή της ενέργειας δεν είναι βιώσιμη για όλους τους φορείς εκμετάλλευσης», τόνισε ο κ. Raphaël Doutrebente, πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορευμάτων της AFRA και πρόεδρος της Europorte.