Αισιόδοξος για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης με την Αττική Οδό και την ανακατασκευή τμήματος του λιμανιού, εμφανίζεται ο δήμος Λαυρεωτικής.
Σύμφωνα με το δήμο, το 2017 εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο «πακέτο Γιούνκερ». Πάντως, μονάχα, η σιδηροδρομική σύνδεση κοστίζει 130 εκατ.
Ως γνωστό, η Ελλάδα στο «πακέτο Γιούνκερ» έχει πετύχει, κατ’ εξαίρεση, χρηματοδότηση 50% – 50%. Ο ιδιώτης μετέχει στο έργο, ανάλογα με το βαθμό της επένδυσής του, έχοντας έσοδα από τη διαχείριση. Στο σιδηρόδρομο δεν θα είναι αποκλειστικός χρήστης, καθώς η υποδομή θα είναι «ανοιχτή» και για άλλους παρόχους.
Παράλληλα, για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν από τα σημεία που θα περάσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, έχει ήδη γίνει μια πρώτη εκτίμηση και οι εθνικοί πόροι που εξασφαλίστηκαν ανέρχονται στα 80 εκατ.
Η ανακοίνωση του δήμου Λαυρεωτικής
Το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, κατόπιν πίεσης της παρούσας Δημοτικής Αρχής, έχουν προτείνει την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί έως το Λαύριο, σε συνδυασμό με την οδική σύνδεση με την Αττική Οδό και την αναβάθμιση και πλήρη λειτουργία του λιμανιού ως επιβατικού και τουριστικού (φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων, γιοτ κ.α.)
Το έργο αυτό, που είχε απενταχθεί πέρυσι το καλοκαίρι, έπειτα από σκληρή και συνεχή προσπάθεια του Δημάρχου Δημήτρη Λουκά και προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Α.Τσίπρα, έχει πλέον αναρτηθεί στην επενδυτική πύλη του ευρωπαϊκού πακέτου χρηματοδότησης Γιούνκερ και έχει «κλειδώσει».
Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου, δηλαδή αντί για εθνική χρηματοδότηση ή ΕΣΠΑ, το έργο θα ολοκληρωθεί με κονδύλια από το ευρωπαϊκό πακέτο Γιούνκερ και ιδιωτικούς πόρους από τους επενδυτές που θα εξευρεθούν.
Η ΕΡΓΟΣΕ, για την οποία η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, έχει ήδη καταθέσει στη διαχειριστική αρχή Τεχνικό Δελτίο με προμελέτες, προκειμένου να προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής.
Δεν θα είναι λοιπόν το κλασικό δημόσιο έργο, στο οποίο γίνονται μελέτες και έπειτα προκηρύσσεται διαγωνισμός για την κατασκευή του, αλλά μελέτη και κατασκευή θα γίνονται παράλληλα.
Η υλοποίηση του έργου με την παραπάνω μέθοδο θα έχει τεράστιο όφελος για τους πολίτες, καθώς θα εξοικονομηθεί σημαντικός χρόνος (έως και 2 περίπου χρόνια) για την ολοκλήρωση των προαναφερθέντων έργων.
Η Περιφέρεια Αττικής από πλευράς της, εκτελώντας στην παρούσα φάση τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές διαδικασίες, καλύπτει τη δαπάνη συμβούλων ωρίμανσης, οι οποίοι προετοιμάζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες, ώστε μέχρι του χρόνου να έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την προκήρυξη του διαγωνισμού μελετοκατασκευής της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο.
Τέλος, για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν από τα σημεία που θα περάσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, έχει ήδη γίνει μια πρώτη εκτίμηση και οι εθνικοί πόροι που εξασφαλίστηκαν ανέρχονται στα 80.000.000€.
Επομένως, ο σχεδιασμός για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το λιμάνι του Λαυρίου, έχει μπει στην τελική ευθεία και αποτελεί τεράστια επιτυχία για το Δήμο Λαυρεωτικής.
Ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους αρμόδιους παράγοντες, καθώς «ο Προαστιακός» αποτελεί το νούμερο ένα έργο στην ατζέντα διεκδικήσεων του Δήμου μας.