Η ισπανική Αρχή Ανταγωνισμού ενέκρινε, πριν από λίγες ημέρες, τις προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν σε ιδιωτικές σιδηροδρομικές εταιρείες να ανταγωνιστούν τις κρατικές σιδηροδρομικές εταιρείες μεσαίας και τοπικής υπηρεσίας της Renfe, έχοντας ως γνώμονα τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητάς τους.
Οι νέοι πάροχοι μπορούν να λειτουργήσουν στα εν λόγω τμήματα του δικτύου, εάν η υπηρεσία τους επηρεάζει λιγότερο από το 1% των εσόδων της Renfe και υπό ορισμένες προϋποθέσεις, εάν η υπηρεσία τους επηρεάζει μεταξύ 1% και 2% των εσόδων της Renfe.
Η ανακοίνωση των κριτηρίων έρχεται μετά την είσοδο της ιταλικής Ilsa και της γαλλικής Rielsfera στην ισπανική αγορά σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας τον περασμένο Ιανουάριο.