Λίγες ώρες απομένουν, έως ότου εκπνεύσει η προθεσμία για την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Του Φώτη Φωτεινού
Η εταιρεία, εάν δεν ιδιωτικοποιηθεί, θα οδηγηθεί σε εκκαθάριση, εξαιτίας της έρευνας της ΕΕ για παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μπει, άμεσα, «λουκέτο», αφού η εκκαθάριση εν λειτουργία αποτελεί μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία, την οποία – πάντως – στελέχη της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζουν ότι μπορούν να αποτρέψουν, αμφισβητώντας τις αιτιάσεις της ΕΕ.
Όπως στην περίπτωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, έτσι και τώρα, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί φορείς ετοιμάζουν «σχέδιο Β».
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του metaforespress.gr εξετάζονται δύο – κυρίως – σενάρια:
-Η απόκτηση σιδηροδρομικής άδειας από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, πιθανότατα με την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας.
-Η κάλυψη του μεταφορικού έργου από την ΣΤΑ.ΣΥ. και ειδικότερα από το Αττικό Μετρό,το οποίο διαθέτει σιδηροδρομική άδεια.
Ωστόσο, οι δυο ανωτέρω λύσεις έχουν ως επίκεντρο την κάλυψη, κυρίως, του επιβατηγού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και λιγότερο του εμπορευματικού.
Υπενθυμίζεται ότι οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι προγραμματισμένες για την Τετάρτη 6 Ιουλίου, με το ΤΑΙΠΕΔ να αποκλείει, τουλάχιστον επί του παρόντος, νέα παράταση.
Δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς έχουν οι Ιταλικοί και Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι.