Από τον Ιανουάριο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε τη δέσμευση πίστωσης 62 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση της Hellenic Train που αφορά την κάλυψη των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών για το έτος 2023.
Η πληρωμή 50 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ) ετησίως στη Hellenic Train αποτελεί απόρροια του νόμου 4953/2022, ο οποίος καθόρισε το περίγραμμα των άγονων γραμμών και τις υποχρεώσεις της εταιρείας.
Σύμφωνα με αυτό, η Hellenic Train καλείται να πραγματοποιήσει επενδύσεις 163,5 εκατ., κυρίως σε τροχαίο υλικό και συστήματα IT έως το 2029.
Στον αντίποδα, η εταιρεία θα λαμβάνει 50 εκατ. ετησίως, ήτοι 750 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας, με το υπουργείο Μεταφορών να υποστηρίζει ότι το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αποζημίωσης θα επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο για περαιτέρω ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Σύμφωνα με το υπουργείο, από τα 50 εκατ. ευρώ που έδινε και θα δίνει το δημόσιο στην Hellenic Train, θα επιστρέφονται ετησίως τα 30 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ στη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Φώτης Φωτεινός