Οι παθογένειες στον εγχώριο σιδηρόδρομο πολλές. Κανείς δεν είναι υπερήφανος, τόσο για την ποιότητα του δικτύου, όσο και των υπηρεσιών.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Δεν είναι δυνατόν, το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα, να διχοτομείται σε πετρελαιοκίνητο και ηλεκτροκίνητο, να μην υπάρχουν διεθνείς συνδέσεις και να υπολείπεται, σε τόση μεγάλη απόσταση, από ανταγωνιστικά μέσα.
Ωστόσο, ΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ εμφανίζονται αισιόδοξες ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί.
Στην εναρκτήρια ημέρα του 35ου συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας και ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας παρουσίασαν τα αναπτυξιακά σχέδια των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ αναφέρθηκε στο νέο σχέδιο σύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με βιομηχανικά πάρκα, σε συνεννόηση με το υπουργείο Ανάπτυξης.
Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη ενεργοποίησης των διεθνών σιδηροδρομικών συνδέσεων, επισημαίνοντας ότι διεξάγονται σχετικές συνομιλίες με τους αντίστοιχους φορείς από Τουρκία, Βουλγαρία και Αλβανία.
Τέλος, τόνισε την προσπάθεια αξιοποίησης και προβολής της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού, όπως π.χ. τα κτίρια στο δίκτυο της Πελοποννήσου, τα οποία θα ανακηρυχτούν «Μνημεία Unesco».
Αντίστοιχα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΣΣΤΥ τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του δημόσιου χαρακτήρα της εταιρείας, αλλά και του σιδηροδρόμου.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη βελτίωσης του τροχαίου υλικού και συνάμα, αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Τέλος, στάθηκε στην ίδρυση εκπαιδευτικού κέντρου, το οποίο αποτελεί αίτημα σύσσωμης της σιδηροδρομικής οικογένειας.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ αναφέρθηκε στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων, υποστηρίζοντας ότι διεξάγεται προσπάθεια, ώστε να αντιστραφεί το ισοζύγιο στις μεταφορές μεταξύ σιδηροδρόμου και αυτοκινητοδρόμων.
Το 2018 η ολοκλήρωση του Τιθορέα – Δομοκός, το οποίο – ουσιαστικά – αποτελεί το τελευταίο τμήμα στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ παρέθεσε τα εμπορευματικά κέντρα που φιλοδοξεί να προκηρύξει, με συμβάσεις παραχώρησης, η εταιρεία. Στο στάδιο ανακήρυξης του αναδόχου βρίσκεται το Θριάσιο και ακολουθεί η προκήρυξη των διαγωνισμών σε Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη.
Καταλήγοντας, ο κ. Σχίζας ανέλυσε τις προτεραιότητες της διαχείρισης του τροχαίου υλικού, κυριότητας του ελληνικού δημοσίου και τη σχετική σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.