«Βουτιά» σημείωσαν τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, όπως ανέφερε σε σημερινή διαδικτυακή συνέντευξη (σχετική φωτογραφία), ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης.
Τον Μάρτιο τα έσοδα μειώθηκαν κατά 65% και τον Απρίλιο κατά 96%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ από τον Μάιο και έπειτα αναμένεται – σταδιακά – ανάσχεση της μεγάλης πτώσης.
Ο κ. Τσαλίδης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο αξίωσης αποζημίωσης από το ελληνικό δημόσιο για διαφυγόντα έσοδα, εάν και είναι κάτι το οποίο θα εξαρτηθεί από την γενικότερη στάση του ελληνικού δημοσίου απέναντι στις εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές (εκτός από τον σιδηρόδρομο, άγονες γραμμές εξυπηρετούνται σε ακτοπλοΐα και αεροναυτιλία).
«Η εταιρεία θα προβεί σε όποια ενέργεια θεωρεί απαραίτητη, προκειμένου να ανακτήσει κάποια χαμένα έσοδα», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο οποίος εκτίμησε ότι θα χρειαστεί διάστημα για να επανέλθει η κανονικότητα στις μεταφορές.
Το φθινόπωρο η έλευση της πρώτης αμαξοστοιχίας ATR 470
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχολίασε ότι το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας εξελίσσεται κανονικά, πλην της προμήθειας των 4 από τις 5 νέες αμαξοστοιχίες ATR, οι οποίες θα παραληφθούν με καθυστέρηση 6 μηνών. H πρώτη αμαξοστοιχία θα παραληφθεί το φθινόπωρο.
Αθροίζοντας το υφιστάμενο επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι 50 εκατ. ευρώ κοστίζουν οι 5 αμαξοστοιχίες ATR και 16 εκατ. η αναβάθμιση του μηχανοστασίου της Θεσσαλονίκης.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαβεβαίωσε ότι η μητρική ιταλική εταιρεία FS θα υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις – και μάλιστα εμπροσθοβαρώς – που πρόκειται να αναλάβει έναντι του ελληνικού δημοσίου με την υπογραφή της νέας σύμβασης για τα ΥΓΟΣ (εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου άγονων γραμμών για περίοδο 10 + 5 ετών). Οι δεσμεύσεις αυτές, αφορούν – μεταξύ άλλων – σε νέο τροχαίο υλικό και εκσυγχρονισμό των τεχνικών εγκαταστάσεων.
Σχολιάζοντας την υφιστάμενη σύμβαση των ΥΓΟΣ, που λήγει στα τέλη του 2020, τόνισε ότι δεν συνδέεται με την πραγματοποίηση υποχρεωτικών επενδύσεων, τονίζοντας ότι – από την πλευρά του και το προηγούμενο διάστημα – ουδέποτε μίλησε για επενδύσεις 500 εκατ. ή 1 δις.
Το τρένο είναι ένα ασφαλές μέσο και μετατρέπεται στον κύριο ανταγωνιστή του αεροπλάνου
Ο κ. Τσαλίδης επισήμανε ότι το τρένο είναι ένα ασφαλές μέσο, καθώς επιτυγχάνει ανανέωση φρέσκου αέρα, κάτι το οποίο δεν συντελείται σε ανταγωνιστικά μέσα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το τρένο μετατρέπεται σε άμεσο ανταγωνιστή του αεροπλάνου, κάτι το οποίο θα διαφανεί στη συνέχεια.
Σχετικά με την πύκνωση των δρομολογίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένει τις κυβερνητικές εξαγγελίες για το νέο τοπίο στις μεταφορές από τις 18 Μαΐου, οπότε δύναται να “απελευθερωθούν” τα δρομολόγια εσωτερικού (δρομολόγια εκτός της ίδιας Περιφέρειας).
Για την ελαχιστοποίηση φαινομένων συνωστισμού εντός των συρμών και αποκλειστικά για τον Προαστιακό Αθηνών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέπτυξε ένα νέο σύστημα εισιτηρίων, συνδέοντας πλέον τα δρομολόγια με τον τίτλο μεταφοράς. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα να ελέγχεται σε πραγματικό χρόνο ο επιβατικός φόρτος σε κάθε συρμό.
Τέλος, ο δ.σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστήριξε ότι, την τρέχουσα περίοδο, η εταιρεία έλαβε τα εύσημα της Διεθνούς Ένωσης Σιδηροδρόμων, αλλά και των Βρυξελλών για την ασφάλεια των επιβατών και τα μέτρα προστασίας που έλαβε.