Δάνεια άνω των 138 εκατ. ευρώ είχε χορηγήσει, έως τα τέλη του 2023, η Ferrovie dello Stato Italiane στη Hellenic Train.
Έως τα τέλη του 2023, η μητρική εταιρεία είχε χορηγήσει στην ελληνική θυγατρική 7 δάνεια, τα οποία αναλύονται ως ακολούθως:
Πιστωτής | Έτος χορήγησης | Έτος λήξης | Συνολικό ποσό στις 31/12/2023 σε εκατ. |
FSI | 2019 | 2028 | 25 |
FSI | 2020 | 2031 | 18 |
FSI | 2022 | 2024 | 25 |
FSI | 2023 | 2024 | 15 |
FSI | 2023 | 2024 | 25 |
FSI | 2023 | 2024 | 15 |
FSI | 2023 | 2024 | 15 |
Σύνολο | 138 |
Όπως αναφέρει η Hellenic Train στην οικονομική έκθεση του 2023, για τη χρηματοδότηση του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκληθεί από την καθυστέρηση των εισπράξεων από τη σύμβαση ΥΔΥ, η μητρική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane Holding S.p.a. («FSI»), με την εγγύηση του μετόχου, Trenitalia S.p.a., εξασφάλισε στην εταιρεία επιπρόσθετη χρηματοδοτική γραμμή για κεφάλαιο κίνησης ύψους 95 εκατ. μέχρι την 31/12/2023, εκ των οποίων 70 εκατ. αναλήφθηκαν κατά τη χρήση 2023 και τα 25 εκατ. κατά τη χρήση 2022, επιβαρύνοντας τα αποτελέσματα της εταιρείας για τις χρήσεις 2022 και 2023 με σημαντικά επιπρόσθετα χρηματοοικονομικά έξοδα.
Παράλληλα, στην οικονομική έκθεση του 2023 υπογραμμίζεται ότι «η μοναδική μέτοχος, η Trenitalia S.p.A., χορήγησε στην εταιρεία έγγραφη διαβεβαίωση, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της να παρέχει συνεχή οικονομική υποστήριξη και να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου η εταιρεία να διασφαλίσει την συνέχιση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας για τουλάχιστον 12 μήνες από την έγκριση των τελευταίων δημοσιευμένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων».
Στην οικονομική χρήση του 2024 και συγκεκριμένα στα τέλη του 2024, η HT ανακοίνωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 50 εκατ., εκ των οποίων 15 εκατ. αφορούσαν απευθείας ταμειακή «ένεση» της μητρικής εταιρείας και 35 εκατ. αφορούσαν συμψηφισμό, με υφιστάμενες υποχρεώσεις προς τον μέτοχο Trenitalia S.p.A. για την απόκτηση των τρένων ETR – 470.
Με γνώμονα τα ανωτέρω, αλλά και από το γεγονός ότι η Hellenic Tran παρουσίασε το 2023 ζημιές μετά από φόρους 65 εκατ., διαπιστώνει κανείς ότι, επί του παρόντος, η μητρική εταιρεία, η FSI έχει «στηρίξει», σε οικονομικό επίπεδο, τη Hellenic Train.
Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, «η απόφαση της μητρικής εταιρείας για το μέλλον της θυγατρικής θα εξαρτηθεί, κυρίως, από τις διαθέσεις της ελληνικής πλευράς».
Φώτης Φωτεινός