Διάφορα είναι τα σενάρια που εξετάζονται για τον διαγωνισμό του Θριασίου ΙΙ ή αλλιώς, του «Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής Θρασίου Πεδίου» (Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι.).
Στον προηγούμενο διαγωνισμό, κανένα από τα επενδυτικά σχήματα (Goldair, Pearl και Damco – Foodlink) δεν κατέθεσε προσφορά για το ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων που ανήκει στον ΟΣΕ.
H παραχώρηση του Θριασίου ΙΙ αφορούσε διάρκεια 30 ετών, με το ακίνητο να διαθέτει πολλαπλές σιδηροδρομικές γραμμές, ηλεκτροκίνηση, αποθήκες, κτήρια διοίκησης, κ.ά.
Οι εταιρείες που είχαν το δικαίωμα να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά διαφώνησαν με τους οικονομικούς όρους του διαγωνισμού, θεωρώντας την επένδυση “μη βιώσιμη”.
Ο διαγωνισμός προέβλεπε εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα (ΕΟΑ), το οποίο θα έπρεπε να ανέρχεται κατ’ ελάχιστο στο ποσό των 20 εκατ. ευρώ, εκ του οποίου ποσοστό 30% θα καταβαλλόταν από τον παραχωρησιούχο στον ΟΣΕ, με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, ενώ το υπόλοιπο 70% σε 6 μήνες από την υπογραφή της.
Αρκετοί από τους ανωτέρω όρους θα αλλάξουν, ώστε να καταστεί ο διαγωνισμός πιο… ελκυστικός.
Επίσης, φημολογείται ότι ο νέος διαγωνισμός δεν θα προκηρυχθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ο προηγούμενος.
Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών, για να εξελιχθεί το Θριάσιο στο μεγαλύτερο εμπορευματικό σιδηροδρομικό κόμβο και μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας, οι δυο διαγωνισμοί (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο και Θριάσιο ΙΙ ή ΕΣΣΣΔΙ) χρειάζεται να ολοκληρωθούν με επιτυχία και οι δυο διαγωνισμοί, αφού αλληλοσυμπληρώνονται.
Φώτης Φωτεινός