Διαπραγματεύσεις με τις σιδηροδρομικές εταιρείες για τη διαμόρφωση των τελών χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου πρόκειται να διεξάγει ο ΟΣΕ.
Η πρόσκληση θα απευθυνθεί στις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Rail Cargo Logistics Goldair και ΣΤΑΣΥ, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο εγχώριο δίκτυο.
Ο ΟΣΕ «πιέζεται» για την αύξηση των εσόδων του. Εκτός από την ετήσια κρατική επιδότηση των 45 εκατ. ευρώ, τα τέλη χρήσης αποτελούν τη 2η μεγαλύτερη πηγή εσόδων.
To 2019 τα τέλη χρήσης απέφεραν στον ΟΣΕ 25 εκατ. ευρώ, το 2018 23,6 εκατ. ευρώ και το 2017 21,2 εκατ. ευρώ.
Όσες περισσότερες εταιρείες και όσο περισσότερο χρησιμοποιούν το εγχώριο δίκτυο και – υπό προϋποθέσεις – ο ΟΣΕ μεγιστοποιεί τα έσοδά του.
Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια, τα τέλη χρήσης στα επιβατικά τρένα έφταναν κατά μ.ο. τα 1,41 – 1,44 ευρώ το τρενοχιλιόμετρο και στα εμπορικά σχεδόν τα 1,22 ευρώ το τρενοχιλιόμετρο.
Από την άλλη πλευρά, όλες οι σιδηροδρομικές εταιρείες μετρούν σημαντικές απώλειες έργου και εσόδων από την πανδημία του Covid – 19, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αυξήσεις της τάξης του 40% που προέβλεπαν προηγούμενες εισηγήσεις, δεν θα επαληθευτούν.
Ωστόσο, σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, φαντάζουν πιθανές οριακές αυξήσεις, καθώς τα τέλη χρήσης παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Φώτης Φωτεινός