Το ζήτημα των οικονομικών υποχρεώσεων του ελληνικού δημοσίου προς τη Hellenic Train, για τα έτη 2022 και 2023, διευθετείται με άρθρο του σχ.ν. του υπουργείου Οικονομικών που τιτλοφορείται «Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας και των θυγατρικών της».
Όπως εξηγείται, με την εν λόγω διάταξη «Η απόφαση έγκρισης ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για το έτος 2022 (έτος υπογραφής της σύμβασης) και η απόφαση έγκρισης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, εκδόθηκαν μετά την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (Υ.Δ.Υ.). Επομένως, υπάρχει ανάγκη ανάληψης υποχρέωσης δαπάνης για τις σχετικές δαπάνες που απορρέουν από τη σχετική σύμβαση Υ.Δ.Υ.».
Παράλληλα, επί του κρατικού προϋπολογισμού προκαλείται δαπάνη συνολικά έως 124 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ) και για τα δύο έτη.
Το περιεχόμενο του άρθρου 39
Δαπάνες για τα έτη 2022 και 2023 που απορρέουν από σύμβαση Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Hellenic Train»
Οι δαπάνες της από 14.4.2022 σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.» (νυν «Hellenic Train»), η οποία κυρώθηκε με τον ν. 4953/2022 (Α΄ 135), που αφορούν στα έτη 2022 και 2023, είναι νόμιμες και κανονικές και εκκαθαρίζονται σε βάρος των πιστώσεων του τακτικού προϋπολογισμού, των οικονομικών ετών 2024 και 2025, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κατά παρέκκλιση των άρθρων 66 και 67 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), καθώς και των άρθρων 2 και 6 του π.δ. 80/2016 (Α΄ 145), περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες.