Μετά το άνοιγμα των φακέλων για το Ρίο – Πάτρα και την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο, η ΕΡΓΟΣΕ άνοιξε τους φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Προαστιακού στη Ραφήνα.
Όπως και στα προηγούμενα έργα, αρχικό ενδιαφέρον επέδειξαν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ – MYTILINEOS και ΑΒΑΞ – ALSTOM.
Οι φάκελοι των τριών κοινοπραξιών παραδόθηκαν στην αρμόδια επιτροπή, η οποία αναμένεται να ολοκληρώσει τον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων των συμμετεχόντων σε περίπου ενάμισι μήνα.
Στη συνέχεια, η ΕΡΓΟΣΕ θα προσκαλέσει τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού που περιλαμβάνει τη διενέργεια του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Πως θα γίνει η επέκταση του Προαστιακού στη Ραφήνα
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται στα 309 εκατ. € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:
-Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας.
Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας)
-Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια, σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας, με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας.
Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας).
Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς την χάραξη και ως προς την χωροθέτηση των στάσεων) λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.
Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και Στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.