Δόθηκε το «πράσινο φως» για την υποβολή προτάσεων, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας που επλήγη από τα έντονα καιρικά φαινόμενα των «Daniel» και «Elias».
Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημοσιοποίησε την ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης για την εκταμίευση 226.860.000 ευρώ δημόσιων πόρων προκειμένου να καλυφθούν τα έργα αυτά.
Ως ημερομηνία λήξης της επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων πράξεων ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι, τα προς εκτέλεση έργα που θα δημοπρατηθούν είναι:
α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’ ,με προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’, με προϋπολογισμό 57.660.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’, με προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’, με προϋπολογισμό 1.860.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία ‘’Daniel’’, με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
Τα έργα θα τα διεκδικήσουν αποκλειστικά οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας, μέσω «κλειστής» πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, βάσει του πλαισίου που καθιερώθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου 2023, για την άμεση εκτέλεση έργων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
Τα έργα αυτά είναι σημαντικά, καθώς με την ολοκλήρωσή τους, θα ενισχυθεί η χωρητικότητα/κυκλοφορία του σιδηροδρομικού δικτύου.