Τη θλίψη της για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη εξέφρασε η ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά, συντονίστρια στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού TRAN της πολιτικής ομάδας LEFT.
Σύμφωνα με την ίδια, «η ΕΕ έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή επιχορηγήσεων από τα ευρωπαϊκά ταμεία στους σιδηροδρόμους», ενώ επεσήμανε ότι το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
Αναλυτικότερα, η κα. Κουντουρά, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει τα ακόλουθα: «Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ με τη μορφή επιχορηγήσεων από τα ευρωπαϊκά ταμεία στους σιδηροδρόμους, διότι το τρένο είναι το μέσο μεταφοράς του μέλλοντος και “κλειδί” για τη βιωσιμότητα των μεταφορών και της οικονομίας.
Για αυτό, κάθε κράτος-μέλος οφείλει να έχει προτεραιότητά του την αναβάθμιση, τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δικτύων. Ειδικά στη χώρα μας, όπου οι εργαζόμενοι είχαν επισημάνει επανειλημμένως ότι υπήρχαν κενά στην ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων.
Για τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο εφαρμογής «Έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση του σιδηροδρομικού συστήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης», το παρατρόχιο σύστημα ETCS (European Train Control System) θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ήταν ήδη υπό κατασκευή. Το σχέδιο αυτό κατατέθηκε στην Κομισιόν λαμβάνοντας υπόψη τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/919 και τον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2017/6.
Αφού διερευνηθούν τα αίτια αυτής της τραγικής σιδηροδρομικής σύγκρουσης και αποδοθούν ευθύνες, θα πρέπει να αναλάβουμε δράση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να μην επαναληφθεί η τραγωδία αυτή».
Σε ερώτησή μου ( https://vouliwatch.gr/ask/question/fe6e9d41-9a4c-441b-b912-2ff6660cfdd4 ) για την ποιότητα και την ασφάλεια των ελληνικών σιδηροδρόμων, που δημοσιεύθηκε στις 28-2-2022 (εν προκειμένω, είχε ως αφορμή τις συζητήσεις για το Pendolino E.TR. 470), σε ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία δεν συμμετέχω, πλέον, τόσο η κα. Κουντουρά, όσο και ο κ. Καραμανλής, αλλά και άλλοι βουλευτές που δραστηριοποιούνται σε θεσμικές επιτροπές μεταφορών και υποδομών, ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΠΟΤΕ.