Στην ενίσχυση των δρομολογίων στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη προχωρά η Hellenic Train.
Του Φώτη Φωτεινού
Η εταιρεία στοχεύει στην πύκνωση σε 20 των ημερήσιων δρομολογίων (10 ζεύγη) από και προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έναντι 14 σήμερα (7 ζεύγη), με τη δρομολόγηση και του 5ου ETR 470 στον άξονα στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Με τις αμαξοστοιχίες ETR το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως διεξάγεται σε 3 ώρες και 55 έως 59 λεπτά και με τα Intercity σε 4 ώρες και 6 έως 13 λεπτά.
Οι αμαξοστοιχίες ETR 470, οι οποίες εγκαινιάστηκαν τον περσινό Μάιο, διαθέτουν εννέα βαγόνια, ένα εκ των οποίων είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και πέντε οικονομικής. Κάθε αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει έως και 475 επιβάτες.
Επί του παρόντος κάνουν 1 ενδιάμεση στάση στη Λάρισα, ενώ εντός των βαγονιών υπάρχουν οθόνες που δίνουν πληροφορίες για το δρομολόγιο, όπως για την ταχύτητα και τον χρόνο άφιξης.
Η Hellenic Train έχει προμηθευτεί 5 αμαξοστοιχίες ETR 470 και για την ανακατασκευή τους δαπάνησε περί τα 47,5 εκατ. ευρώ.
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις της Hellenic Train
Η ανακατασκευή των αμαξοστοιχιών συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της εταιρείας για την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών για περίοδο 10 + 5 ετών.
Μέσω αυτής, η Hellenic Train δεσμεύεται για τα ακόλουθα:
-Μίσθωση 10 νέων υδρογονοκίνητων τρένων, ύψους 54 εκατ.,
-Μίσθωση 10 νέων ηλεκτροκίνητων τρένων, ύψους 32 εκατ.,
-Εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων Τεχνολογίας Πληροφοριών («Information Technology» – ΙΤ), όπως Σύστημα πληροφόρησης επιβατών, νέα εμπορική πλατφόρμα, ενσωμάτωση περιστρεφόμενων θυρών (Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) στην Αθήνα, Σύστημα Διαχείρισης Στόλου, ύψους 15 εκατ.,
-Αναβάθμιση 15 μισθωμένων τρένων, ύψους 15 εκατ.
Σχετικά με τα δέκα νέα τρένα υδρογόνου και τα δέκα νέα ηλεκτροκίνητα τρένα, η Hellenic Train θα πληρώσει το 40% της αγοραίας αξίας των εν λόγω τρένων, τα οποία θα αγοράσει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Η τελευταία θα καλύψει το υπόλοιπο 60% από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Πάντως, εκτός από την αύξηση των δρομολογίων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η εταιρεία εξετάζει και την επαναδραστηριοποίηση των διεθνών δρομολογίων της, «κοιτώντας» γειτονικές πρωτεύουσες, όπως τα Σκόπια και τη Σόφια.