«Η υλοποίηση της συμφωνίας με τη Βουλγαρία και η διεύρυνση της με τη Ρουμανία, τη Σερβία και την ΠΓΔΜ μετατρέπουν την περιοχή μας σε μια περιοχή κόμβο παραγωγικών επενδύσεων και ολοκληρωμένων μεταφορικών δικτύων και υποδομών.
Βγάζουν τις παρευξείνιες χώρες από το μονόδρομο των στενών του Βοσπόρου, με προφανή γεωπολιτικά πλεονεκτήματα», ανέφερε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του στο ΑΜΠΕ, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την 4η Τετραμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Σερβίας.
Το σπουδαιότερο εγχείρημα μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας αποτελεί η διακρατική συμφωνία «Rail T-K-A-B-V-R Ρroject».
Πρόκειται για τη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τρία βασικά λιμάνια της Βουλγαρίας (Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσε), με προοπτική έως την Κωστάντζα της Ρουμανίας, κάτι το οποίο – εάν επιτευχθεί – αποδυναμώνει – σε κάποιο βαθμό – την γεωπολιτική ισχύ του Βοσπόρου.
Η πλήρης δήλωση του υπουργού Μεταφορών
Η συμφωνία της Καβάλας, στις 6 Σεπτεμβρίου 2017, μεταξύ της χώρας μας και της Βουλγαρίας, για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, του Μπουργκάς και της Βάρνας στον Εύξεινο Πόντο και του Ρούσε στον Δούναβη, βρήκε την θερμή στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την αποδοχή διεθνών παραγόντων στο χώρο των μεταφορών.
Στην τετραμερή σύνοδο της Θεσσαλονίκης, στις 4 Ιουλίου, διαπιστώθηκε η πολιτική βούληση για διεύρυνση της συμφωνίας με τη Βουλγαρία και τη δημιουργία ενός βαλκανικού δακτυλίου πολυτροπιικών συνδυασμένων μεταφορών, που θα επεκτείνει τη σιδηροδρομική γραμμή στα λιμάνια της Ρουμανίας, θα χρησιμοποιεί τις ποτάμιες συνδέσεις και τα λιμάνια του Δούναβη στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σερβία και τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη- Σκόπια- Βελιγράδι- Κεντρική Ευρώπη.
Ήδη η σιδηροδρομική ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Θεσσαλονίκη- Ειδομένη ολοκληρώνεται το φθινόπωρο. Σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται επίσης η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Πειραιάς Θεσσαλονίκη.
Τα δύο αυτά έργα αλλάζουν για τη χώρα μας οριστικά σελίδα τόσο στις επιβατικές μεταφορές όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές.
Στο Θριάσιο το κέντρο μεταφόρτωσης και οι σιδηροδρομικές υποδομές ολοκληρώθηκαν, ενώ ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός του εμπορευματικού κέντρου, συνεχίζοντας την οικοδόμηση της εμπιστοσύνης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στη χώρα μας, μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
Η διαγωνιστική διαδικασία του εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών και η σύνδεση τους με το λιμάνι της Πάτρας και του Βόλου, με σύγχρονη ηλεκτροδοτούμενη γραμμή τα επόμενα χρόνια, αναβαθμίζει τη χώρα μας σε κεντρικό σημείο των διεθνών μεταφορών, με προφανή οικονομικά, παραγωγικά και γεωπολιτικά οφέλη.
Η υλοποίηση της συμφωνίας με τη Βουλγαρία και η διεύρυνση της με τη Ρουμανία, τη Σερβία και την ΠΓΔΜ μετατρέπουν την περιοχή μας σε μια περιοχή κόμβο παραγωγικών επενδύσεων και ολοκληρωμένων μεταφορικών δικτύων και υποδομών.
Βγάζουν τις παρευξείνιες χώρες από το μονόδρομο των στενών του Βοσπόρου, με προφανή γεωπολιτικά πλεονεκτήματα.
Μετατρέπουν τη χώρα μας, από μια χώρα απομονωμένη, στην αρχή και την απόληξη των Βαλκανίων και των παρευξείνιων χωρών.
Στην τετραμερή σύνοδο επίσης αποφασίστηκαν θέματα συνεργασίας για τη διαλειτουργικότητα και την ενιαία λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων, η συνεργασία και η μεταφορά τεχνογνωσίας, σχετικά με ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οδηγίες, προδιαγραφές και διαδικασίες καθώς και την υλοποίηση ενός Βαλκανικού δικτύου υδατοδρομίων.