Επανεκκίνησαν σήμερα τα επιβατικά τρένα από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και την Καλαμπάκα, με τον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη να επιβαίνει στο πρωινό δρομολόγιο προς την Καλαμπάκα.
Σύμφωνα με τα νέα πρωτόκολλα ασφαλείας, διεξάγεται ένα δρομολόγιο ανά κατεύθυνση, με χαμηλότερες ταχύτητες (100 χλμ. έναντι 160 χλμ.), κάτι το οποίο συνεπάγεται μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής (5,5 ώρες το Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι 4 ωρών), δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγούς ανά αμαξοστοιχία και ένα τρένο ανά σήραγγα.
Οι δηλώσεις του Γ. Γεραπετρίτη
Όπως είπε ο υπουργός Επικρατείας, τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών, εμπορευματικών και επιβατικών ξεκινούν – με μία μικρή χρονική καθυστέρηση – και απομένει, μετά από τη σημερινή επανεκκίνηση, ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο προς τα τέλη της επόμενης εβδομάδας.
«Προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα, τα οποία γίνονται, κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς την διαδρομή για Κιάτο, θα εκκινήσει και ο Προαστιακός», ανέφερε.
Ο υπουργός Επικρατείας, στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι υπάρχουν τρία σημαντικά ζητήματα, τα οποία «οφείλουμε όλοι να αποδεχτούμε και να πολεμήσουμε για αυτά».
«Το πρώτο είναι να ριχτεί άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος έτσι ώστε να αναδειχθούν οι ευθύνες, όπου αυτές υπάρχουν. Η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και θα έχουμε σύντομα τα αποτελέσματα της.
Το δεύτερο είναι να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια για την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού.
Και πράγματι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, 22 Μαρτίου εκκίνησαν οι πρώτες περιφερειακές αμαξοστοιχίες καθώς και ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το αεροδρόμιο και την Χαλκίδα.
Είχαμε την επανεκκίνηση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας για τη Θεσσαλονίκη και επιπλέον, σήμερα, έχουμε τις επιβατικές αμαξοστοιχίες, οι οποίες κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα. Ελπίζω στο τέλος εβδομάδας να έχουμε και τον προαστιακό του Κιάτου.
Το τρίτο ζήτημα είναι η ανάταξη του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο.
Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας, έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις, οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση καθολικά στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών», συμπλήρωσε.
Τέλος, ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε πως για το λόγο αυτό «έχουμε αναπτύξει και σημαντικές συνέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων.
Έχουμε, ήδη, αναπτύξει συνεργασία με τη γερμανική κυβέρνηση και σήμερα θα βρεθώ το μεσημέρι και στη Γαλλία, όπου με πρωτοβουλία και του Πρωθυπουργού, θα έχουμε μία συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους – SNCF και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών».