Η κοινοπραξία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και της Goldair καταθέτει, εκτός απροόπτου σήμερα, στη ΓΑΙΑΟΣΕ τις σχετικές συμβάσεις για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικότερα, η κοινοπραξία θα προσκομίσει τη δανειακή σύμβαση, τη σύμβαση ανεξάρτητου μηχανικού και τη σύμβαση κατασκευαστή.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ θα εξετάσει τις ανωτέρω συμβάσεις και, εφόσον τις εγκρίνει, θα τις αποστείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ακολούθως, εάν το Ελεγκτικό δώσει το «πράσινο φως», η ΓΑΙΑΟΣΕ θα ανακηρύξει την κοινοπραξία οριστικό ανάδοχο, σηματοδοτώντας την έναρξη των εργασιών του Ε/Κ.
Αρχές του 2018 οι κατασκευαστικές εργασίες
Στις αρχές του 2018 και, εφόσον τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, πρόκειται να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Για την κατασκευή και εκμετάλλευση του Θριασίου εμπορευματικού κέντρου, η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει ανακηρυχτεί ανάδοχος για περίοδο 60 ετών.
Στο Θριάσιο πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις επί 210.000 τ.μ. αποθηκών, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.
Η περίοδος κατασκευής περιλαμβάνει 120.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης, και παράλληλα η κοινοπραξία έχει την υποχρέωση, σε ορίζοντα 5ετίας, να κατασκευάσει επιπλέον 120.000 τ.μ.
Θα υπάρχουν χώροι που θα μπορούν να λειτουργούν για κοινωφελείς σκοπούς (τράπεζες, τελωνεία, φαρμακεία κ.λπ.).
Η πρώτη φάση της επένδυσης είναι ύψους 180 εκατ. ευρώ και αφορά στην κατασκευή 120.000 τμ., στεγασμένων χώρων και δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής, που θα ενώνει τις αποθήκες με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου αποτελεί επένδυση στρατηγικού χαρακτήρα για την ελληνική οικονομία.
Είναι το πρώτο εμπορευματικό κέντρο στην χώρα, το οποίο έχει πλήρη τον χαρακτήρα των συνδυασμένων μεταφορών, συνδεόμενο με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με τον διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών Ten-T.
Μάλιστα, η Goldair έχει ήδη δεχτεί οχλήσεις για τη μετατροπή του Θριασίου σε hub από retailers του εξωτερικού.