Η πανδημία «κρατά» τον σιδηρόδρομο, παρά τα πρώτα σημάδια σταδιακής ανάκαμψης.
Οι Γαλλικοί Εθνικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) ανέφεραν καθαρή ζημία 780 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2021, καθώς οι περιορισμοί που προκλήθηκαν από πανδημία περιόρισαν τα έσοδα σε 16,1 δισ. ευρώ, που ήταν ωστόσο αυξημένα κατά 13,5% από το πρώτο εξάμηνο του 2020, αλλά μειωμένα κατά 10% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Η SNCF ανέφερε ότι η πανδημία μείωσε τα αναμενόμενα έσοδα κατά 2,9 δισ. ευρώ και τα EBITDA κατά 2,6 δισ. ευρώ.
Παρ ‘όλα αυτά, η SNCF υποστηρίζει ότι μπόρεσε να μετριάσει τον αντίκτυπο του τρίτου αποκλεισμού και των περιορισμών της Γαλλίας στα ταξίδια, προσαρμόζοντας την προσφορά δρομολογίων, τροποποιώντας τη στρατηγική πωλήσεων και εφαρμόζοντας σαρωτικά μέτρα μείωσης του κόστους από την έναρξη της πανδημίας, τον Μάρτιο του 2020.
Από την άλλη πλευρά, η έντονη ζήτηση από τα logistics και τα σιδηροδρομικά εμπορεύματα βοήθησαν να αντισταθμιστεί μέρος της ζημίας, με τη Geodis να αναφέρει ότι τα έσοδα σε ετήσια βάση αυξήθηκαν κατά 21%, σε 4,87 δισ. ευρώ και τα ΕΒΙΤDA σε 442 εκατ. ευρώ.
Τέλος, οι σιδηροδρομικές μεταφορές μέσω της Rail Logistics Europe αύξησαν τα έσοδα κατά 13% σε 800 εκατ. ευρώ από 710 εκατ. ευρώ το 2020 και συνέβαλαν στα ΕΒΙΤDA με 113 εκατ. ευρώ.