Την αμαξοστοιχία Connecting Europe Express (CEE) υποδέχτηκε το μεσημέρι η Θεσσαλονίκη.
Η αμαξοστοιχία αναχώρησε στις 2 Σεπτεμβρίου από τη Λισαβόνα με τελικό προορισμό το Παρίσι στις 7 Οκτωβρίου και προβλέπεται να σταθμεύσει σε περισσότερες από 40 πόλεις σε 26 χώρες.
Το τρένο αποτελείται από έξι βαγόνια: βαγόνι για τη φιλοξενία κινητών εκθέσεων με θέμα τεχνολογίες και καινοτομίες στον τομέα του σιδηροδρόμου, καθώς και βαγόνια με θέσεις καθημένων των Γερμανικών (DB) και των Ελβετικών Σιδηροδρόμων (OΒΒ), κλινάμαξα των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (ΟΒΒ), εστιατόριο των Ιταλικών Σιδηροδρόμων (FSΙ) και όχημα διασκέψεων των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SΝCF).
Η Θεσσαλονίκη υποδέχεται την αμαξοστοιχία #connectingeuropeexpress pic.twitter.com/NKXukt1eIy
— metaforespress (@metaforespress) September 14, 2021
Έφτασε στη Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία #connectingeuropeexpress pic.twitter.com/JI1cORbZ0A
— metaforespress (@metaforespress) September 14, 2021
Στη Θεσσαλονίκη το #connectingeuropeexpress pic.twitter.com/0MO8rWocoV
— metaforespress (@metaforespress) September 14, 2021
Την αμαξοστοιχία υποδέχτηκαν στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του ΟΣΕ, τα οποία υπογράμμισαν τη σπουδαιότητα του σιδηροδρόμου στις αστικές και περιαστικές μεταφορές και την ενίσχυση του ρόλου του στην Ελλάδα.
Κατά την τελετή άφιξης της αμαξοστοιχίας στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος απηύθυνε τον εξής χαιρετισμό:
«Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμάς η έλευση του τραίνου ‘‘Connecting Europe Express’’ στην Ελλάδα και η υποδοχή του στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Αναμφισβήτητα το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων δεν είναι απλά ένα επετειακό γεγονός, αλλά μια μεγάλη ευκαιρία να προωθήσουμε τον σιδηρόδρομο ως βιώσιμο, καινοτόμο και ασφαλή τρόπο μεταφοράς ιδίως μέσω της προβολής του ως κινητήριο μοχλό ριζικών αλλαγών και ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτό, η προώθηση της συνδεσιμότητας αποτελεί προτεραιότητά μας, καθώς ο σιδηρόδρομος συνδέει απομακρυσμένες περιοχές, εξασφαλίζοντας την εσωτερική και διασυνοριακή συνοχή των ευρωπαϊκών περιφερειών.
Στον σχεδιασμό του σιδηροδρομικού δικτύου η Θεσσαλονίκη αποτελεί κεντρικό κόμβο τόσο για την γεωγραφική της θέση της, όσο και για την οικονομική δυναμική της.
Το όραμα μετατροπής της Βορείου Ελλάδας και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης σε διαμετακομιστικό κέντρο της νότιας Ευρώπης μπορεί να υλοποιηθεί μέσω της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τις όμορες χώρες. Μπορούμε να το πετύχουμε όλοι μαζί, φορείς, πολίτες και επιχειρήσεις με την ανάληψη πρωτοβουλιών και πραγματοποίηση δραστηριοτήτων σε ενωσιακό, εθνικό, περιφερειακό ή τοπικό επίπεδο.
Καλωσορίζουμε τον συρμό του ‘‘Connecting Europe Express’’ στη χώρα μας και ειδικά στη Θεσσαλονίκη και ευχόμαστε καλή συνέχεια στο ταξίδι του και επιτυχία στη δράση προβολής του Σιδηροδρόμου».
Πότε θα δούμε σύγχρονα τρένα και στην Ελλάδα; Όλο εξαγγελίες ακούμε