Σχετικά με σημερινό δημοσίευμα εφημερίδας, με θέμα που αφορά τις προσλήψεις προσωπικού κυκλοφορίας με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ), ο ΟΣΕ αναφέρει τα ακόλουθα:
-Ο ΟΣΕ έχει προσλάβει 305 άτομα με ΔΠΥ το 2024, προκειμένου να καλύψει το ταχύτερο επιτακτικές ανάγκες του.
-Στο Λιανοκλάδι, όπου λειτουργούν – από το 2022 – το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και – από το 2024 – το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, προβλέπονται 11 θέσεις που θα καλυφθούν με ΔΠΥ, δηλαδή το 4% αυτών σε πανελλαδικό επίπεδο.
-Η τελευταία διαδικασία αξιολόγησης ΔΠΥ και ένταξή τους σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2024, για 56 Σταθμάρχες και 53 Κλειδούχους. Ο αριθμός αυτός προσδιορίστηκε από τα αιτήματα των κατά τόπους επιθεωρήσεων. Την ευθύνη της όλης διαδικασίας που αφορά την επιλογή, πρόσληψη και εκπαίδευση έχει απόλυτα ο ΟΣΕ, χωρίς να εμπλέκεται πουθενά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
-Το πρόγραμμα εκπαίδευσης – αξιολόγησης και ένταξης σε εργασία αυτών ξεκίνησε στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 και συνεχίζεται.
Τα ελάχιστα προσόντα που απαιτείται να πληρούν οι υποψήφιοι, είτε αυτοί είναι μέσω ΔΠΥ είτε μέσω ΑΣΕΠ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ, και συγκεκριμένα:
- ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ-> Ηλικιακό όριο σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, απολυτήριο Λυκείου, Πιστοποιητικό γνώσης Αγγλικής γλώσσας και ECDL για γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.
- ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ-> Τα ίδια προσόντα με τους σταθμάρχες με εξαίρεση την γνώση Αγγλικής γλώσσας.
Το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, όπως έχει εγκριθεί από την ΡΑΣ, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, δηλαδή:
- ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ-> 712 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 75 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά 1 βδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.
- ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ -> 448 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 55 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά 1 βδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.
Συνεπώς τα προσόντα, η αξιολόγηση και η εκπαίδευση ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ με αυτά που απαιτεί το ΑΣΕΠ.
Μάλιστα το 40% πρόκειται για αποφοίτους ΤΕ & ΠΕ όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες, αν και τα προσόντα που απαιτούνται είναι για ΔΕ.
ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ ΜΕ ΔΠΥ | |
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ |
ΑΘΗΝΑ | 19 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | 23 |
ΛΑΡΙΣΑ | 5 |
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ | 5 |
ΠΑΤΡΑ | 4 |
ΣΥΝΟΛΟ | 56 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ | ΑΡΙΘΜΟΣ |
ΔΕ | 30 |
ΤΕ | 8 |
ΠΕ | 18 |
ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ ΜΕ ΔΠΥ | |
ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ |
ΑΘΗΝΑ | 23 |
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | 16 |
ΛΑΡΙΣΑ | 3 |
ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ | 6 |
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ | 5 |
ΣΥΝΟΛΟ | 53 |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ | ΑΡΙΘΜΟΣ |
ΔΕ | 35 |
ΤΕ | 7 |
ΠΕ | 11 |
Παράλληλα, βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι κατάλογοι που αφορούν την πρόσληψη 140 ατόμων με την διαδικασία του ΑΣΕΠ, στους οποίους περιλαμβάνονται 57 Σταθμάρχες και 49 Κλειδούχοι που θα καλύψουν πάγιες ανάγκες προσωπικού κυκλοφορίας πανελλαδικά.
Και έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΠΥΣ 51) νέα αύξηση του προσωπικού κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, πάλι μέσω ΑΣΕΠ.