Η πανδημία του Covid – 19 και τα (ολικά ή μη) lockdown συνεχίζουν να επηρεάζουν σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία της Κοινότητας των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων (CER) και σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, τα έσοδα των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών ήταν μειωμένα κατά 51% στο πρώτο τρίμηνο του έτους και τα έσοδα των εμπορευματικών κατά 10%.
Αντίστοιχα, τα έσοδα των διαχειριστών υποδομών εμφανίζονται μειωμένα κατά 13% το ίδιο διάστημα. Μάλιστα, ήταν η πρώτη φορά που η CER υπολογίζει τις απώλειες εσόδων των διαχειριστών υποδομής.
Όπως επισημαίνει η Κοινότητα, οι απώλειες εσόδων στους επιβάτες ανέρχονται στα 600 εκατ. ευρώ την εβδομάδα και στα εμπορεύματα στα 30 εκατ. την εβδομάδα.
Πέρσι και στο σύνολο του έτους, η επιβατική κίνηση στον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο μειώθηκε κατά 41% και η εμπορευματική κατά 11%.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της CER, Alberto Mazzola δήλωσε ότι: «Η επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας θα απαιτήσει μια σημαντική «μετατόπιση» προς τους των σιδηρόδρομους.
Οι σιδηρόδρομοι έχουν την ικανότητα να υποστηρίξουν, τόσο την ανάκαμψη, όσο και τη βιώσιμη μετάβαση στην Ευρώπη, αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα αναδυθούν αρκετά ισχυροί από αυτήν την κρίση για να το πράξουν.
Η ουσιαστική αποζημίωση των τρεχουσών ζημιών, αλλά και η μείωση των επιβαρύνσεων για τους φορείς εκμετάλλευσης, ενώ αποζημιώνουν τους διαχειριστές υποδομής για τα σχετικά χαμένα έσοδα, είναι απαραίτητες για να βοηθήσουν τον τομέα να περάσει από αυτή τη δύσκολη περίοδο».