Ζήτημα ημερών είναι, σύμφωνα με σιδηροδρομικούς, η απόφαση της ΕΕ για τις τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η απόφαση της ΕΕ είναι καθοριστικής σημασίας, αφού τυχόν θετική γνωμάτευση, σηματοδοτεί την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FS και αντίστοιχα, την υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου του ΟΣΕ.
Σε περίπτωση που η απάντηση είναι αρνητική, οι δυο εταιρείες καλούνται να επιστρέψουν από δεκάδες έως εκατοντάδες εκατ. στο ελληνικό δημόσιο.
Οι περιπτώσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η ΕΕ έχει κινήσει έρευνα για τις ενισχύσεις του ΟΣΕ και ειδικότερα, για τη διαγραφή των χρεών του οργανισμού και την ανάληψή τους από το ελληνικό δημόσιο (περίπου 12 δις.), τις επιχορηγήσεις του ελληνικού δημοσίου της περιόδου μετά το 2011 (475 εκατ.) και τις μετατάξεις προσωπικού (σε ΕΕΣΣΤΥ και άλλους φορείς).
Αντίστοιχα, η ΕΕ έχει κινήσει έρευνα για μέτρα, ύψους περί τα 750 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα οποία αφορούν στην περίοδο από την ίδρυση της εταιρείας, το 2007, έως και το 2009 και σχετίζονται με τα εξής: διαγραφή χρεών, μετατάξεις προσωπικού και μεταφορά περιουσιακών στοιχείων, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, συμβάσεις για τις σχέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον ΟΣΕ (που αφορούν στη χρήση της υποδομής, αλλά και του τροχαίου υλικού) και αποζημιώσεις που παρέχονται για τις υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).
Φ. Φωτεινός