Έντονη συζήτηση έχουν προκαλέσει στην Ιταλία οι πρόσφατες δηλώσεις της Ιταλίδας πρωθυπουργού Giorgia Meloni περί ενδεχόμενης μερικής ιδιωτικοποίησης των ιταλικών σιδηροδρόμων και ταχυδρομείων.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η πρωθυπουργός της Ιταλία επιβεβαίωσε σε συνέντευξη Τύπου, πριν από λίγες ημέρες, ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των ιταλικών κρατικών σιδηροδρόμων (FS) και της Poste Italiane, της εθνικής ταχυδρομικής υπηρεσίας της χώρας, ως μέσο αύξησης των κρατικών εσόδων, χωρίς αύξηση των φόρων.
«Η ιδέα μου είναι να μειώσω την παρουσία του κράτους, όπου δεν είναι απαραίτητο και να επιβεβαιώσω την παρουσία του κράτους, όπου είναι απαραίτητο», δήλωσε η Μελόνι.
«Αυτό αφορά το θέμα της μείωσης των κρατικών μετοχών που δεν μειώνει τον δημόσιο έλεγχο, θα μπορούσε να αφορά τα Ταχυδρομεία, όπως νομίζω ότι υπάρχει η πιθανότητα να εισέλθουν ιδιώτες μειοψηφικές μετοχές σε εταιρείες που σήμερα είναι εξ ολοκλήρου υπό δημόσιο έλεγχο και αυτό συμβαίνει με τους σιδηρόδρομους», σχολίασε.
Σύμφωνα με μια πρόβλεψη της ιταλικής επιχειρηματικής εφημερίδας, Il Sole 24 Ore, το κράτος θα μπορούσε να αντλήσει από 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ έως 6,7 δισεκατομμύρια ευρώ, δίδοντας το 49% της FS και λιγότερο από το 30% της Poste Italiane στην αγορά.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο εκτιμήθηκε ότι σχεδόν 20 δισ. ευρώ θα μπορούσαν να αντληθούν σε τρία χρόνια από την πώληση ορισμένων μετοχών στις σημαντικότερες κρατικές εταιρείες της Ιταλίας.
Ωστόσο, η Meloni παραδέχτηκε ότι η ιδιωτικοποίηση μέρους της FS θα μπορούσε να πάρει πολύ χρόνο για να επιτευχθεί.
«Το χρονοδιάγραμμα ειδικά στους σιδηροδρόμους απαιτεί μια σειρά από αρκετά μεγάλα βήματα. Δεν εξαρτάται μόνο από εμένα», είπε η Μελόνι.
Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα, η FS έχει υπό την πλήρη κυριότητά της, τη Hellenic Train.