Η γερμανική Deutsche Bahn πρόκειται να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη εγχώρια σιδηροδρομική σήραγγα, συνολικού μήκους 30,4 χλμ., που θα ενώνει την πόλη της Δρέσδης με την Πράγα στην Τσεχία.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η σήραγγα θα επιτρέψει στους επιβάτες να ταξιδεύουν μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 1 ώρα και με ταχύτητες που θα φτάνουν έως και τα 200 χλμ./ώρα μετά την ολοκλήρωσή της στα μέσα της δεκαετίας του 2040.
Τα πρώτα σχέδια της για την υλοποίηση του εν λόγω project χρονολογούνται από το μακρινό 2018 και προέβλεπαν την εν μέρη υπόγεια κατασκευή του στο γερμανικό τμήμα της νέας γραμμής, ενώ περιλάμβανε και μια γέφυρα ύψους 40 μ. μέσω μιας κατοικημένης περιοχής στην Pirna νοτιοανατολικά της Δρέσδης.
Ωστόσο, ανησυχίες των πολιτών τόσο για την όχληση όσο και για άλλες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, οδήγησαν στην εναλλακτική λύση για την κατασκευή πλήρους σήραγγας, η οποία έχει πλέον εγκριθεί επίσημα από την DB και τους εκπροσώπους της περιοχής.
«Τελικά, ήταν προφανές ότι η επιλογή της πλήρους σήραγγας είναι η προτιμώμενη επιλογή», δήλωσε ο επικεφαλής του έργου DB Network, Kay Müller, κατά την παρουσίαση των σχεδίων, σύμφωνα με το Tag24.
Η σήραγγα Erzgebirgs, μήκους 30,4 χλμ. μέσω των βουνών Erz που αποτελούν τα φυσικά σύνορα μεταξύ Σαξονίας και Βοημίας, θα κατασκευαστεί μεταξύ του Heidenau της Γερμανίας και του Ústí nad Labem της Τσεχίας.
Επίσης, θα είναι σχεδόν τριπλάσια σε μήκος σε σχέση με τη σήραγγα Landrücken, που αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη στη Γερμανία, και περίπου 1,5 φορά μεγαλύτερη από το μήκος της σήραγγας Fehmarnbelt που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή.
Η νέα γραμμή θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Δρέσδης – Πράγας από τις 2 ώρες και 27 λεπτά σε μόλις 1 ώρα και μεταξύ Βερολίνου και Βιέννης από 8 σε 4 ώρες.
Υπολογίζεται ότι, η νέα σήραγγα θα χρησιμοποιείται από 200 τρένα ημερησίως, περίπου το 75% των οποίων αναμένεται να είναι εμπορευματικά.
Παράλληλα, η νέα σήραγγα θα αποτελέσει μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου που συνδέει τα λιμάνια της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας με τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
Για το λόγο αυτό, η ΕΕ θα συγχρηματοδοτήσει το έργο, το εκτιμώμενο κόστος του οποίου δεν έχει ακόμη αποκαλυφθεί.
Το 2024 η DB θα ξεκινήσει την απαιτούμενη διαβούλευση με τοπικούς ενδιαφερόμενους φορείς, ενώ εκτιμάται ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα λάβει την τελική απόφαση τόσο για την κατασκευή της νέας σήραγγας όσο και για τον τρόπο χρηματοδότησής της.
Η DB αναμένει ότι η κατασκευή θα ξεκινήσει μέχρι το 2032 και θα απαιτηθούν 12 χρόνια για την ολοκλήρωσή της.