Η Hellenic Train, μαζί με την DAMCO του ομίλου Κοπελούζου, κατέθεσε δεσμευτική προσφορά για το Θριάσιο ΙΙ, σύμφωνα με πληροφορίες από τη σιδηροδρομική αγορά.
Του Φώτη Φωτεινού
Το Θριάσιο ΙΙ ή αλλιώς, ο Εμπορευματικός Σιδηροδρομικός Σταθμός και Σταθμός Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) αφορά ακίνητο έκτασης 1.450 στρεμμάτων περίπου, κυριότητας ΟΣΕ, στο οποίο έχουν κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί, εφόσον στεφθεί από επιτυχία ο νέος διαγωνισμός, έχει ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και την παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, ορίστηκε στα 30 έτη.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες ψηφίστηκε στη Βουλή η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης για το Θριάσιο Ι, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair.
Πλέον, εάν ολοκληρωθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ, τότε αρχίζει να σχηματοποιείται το «παζλ» στο Θριάσιο, το οποίο θα διαθέτει εμπορευματικό κέντρο και σιδηροδρομικό terminal (θα τα διαχειρίζονται διαφορετικές εταιρείες), με στόχο να καταστεί ένα σύγχρονο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης.