Θα καταφέρει το τρένο να «ξανασφυρίξει» στο Λαύριο; Ωρίμασαν οι συνθήκες;
Αυτό θα αποδειχθεί από τον εν εξελίξει διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ, με τίτλο «Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου», αρχικού προϋπολογισμού 391 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Οι εκδηλώσεις αρχικού ενδιαφέροντος ορίστηκαν στις 14 Ιανουαρίου, με το έργο να διεξάγεται με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Με τη μέθοδο αυτή, ο ανάδοχος – μεταξύ άλλων – γίνεται ο κύριος της μελέτης του έργου και δεσμεύεται να τηρήσει αυστηρά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του, επιλέγοντας και την αρτιότερη τεχνική λύση, ως αποτέλεσμα της διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων.
Πως θα συνδεθεί ο Προαστιακός με το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή των ακολούθων:
-Κατασκευή 32 χλμ εξ ολοκλήρου νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής επί έρματος, αμέσως μετά την έξοδο από την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Στάση Κορωπίου, μέχρι τον Λιμένα Λαυρίου, όπου προβλέπεται η κατασκευή νέου επιλιμένιου τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού.
-Κατασκευή της αποκατάστασης του θιγόμενου οδικού δικτύου.
-Κατασκευή 2 νέων Σιδηροδρομικών Σταθμών (Μαρκόπουλο, Λιμένας Λαυρίου) και 7 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου, Θορικού, Λαυρίου) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.
-Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
-Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
-Κατασκευή υποσταθμού έλξης.
-Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
-Επαλήθευση «ΕΚ» όλων των υποσυστημάτων του έργου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας, καθώς και τον Ν. 4632/2019, που ενσωμάτωσε την Οδηγία (ΕΕ) 2016/797.
Η συνολική διάρκεια της σύμβασης, κατά την εκτίμηση της ΕΡΓΟΣΕ, ανέρχεται σε 48 μήνες. Ωστόσο, ο ακριβής χρόνος μελέτης και κατασκευής και ο χρόνος εγγύησης του έργου θα καθοριστεί κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού.
Το Λαύριο, όπως και η Ραφήνα, προσδοκούν σε σημαντικά οφέλη από την επέκταση του Προαστιακού, όπως σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης στα δυο λιμάνια, άνοδο του real estate, κ.α.
Νταξ ο ‘Προαστιακός’ για επιβάτες. Αλλά ο λιμένας του Λαυρίου εξυπηρετεί και εμπορεύματα.
Με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες τι γίνεται; Θα εξυπηρετούνται – μπορούν να κινούνται σε αυτή την γραμμή;