Τη σταδιακή ολοκλήρωση όλων των πρακτικών θεμάτων της ίδρυσης της διακρατικής εταιρείας για το Sea2Sea project Ελλάδας – Βουλγαρίας και την επέκτασή του στη Ρουμανία, αλλά και την υλοποίηση των κάθετων αξόνων που είναι αναγκαία, προανήγγειλε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, στο πλαίσιο της ημερίδας «Συνδυασμένες Μεταφορές, ο Ρόλος της Ελλάδας» που διεξήχθη χθες στις εγκαταστάσεις του Ε/Κ.
Πρόκειται για την σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας και στη συνέχεια, την Κωνστάντσα της Ρουμανίας.
Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα ολοκλήρωσης του Θριασίου Ε/Κ για τις συνδυασμένες μεταφορές και την εφαρμογή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για τις μεταφορές.
Η ομιλία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών
Εγώ έχω τον πιο εύκολο ρόλο. Μίλησαν όλοι, έχουν ειπωθεί σχεδόν όλα άρα θα είναι χρονικά πιο εύκολο και για μένα και για σας που περιμένετε.
Στον χώρο που βρισκόμαστε σήμερα στάθηκα πριν από 3 χρόνια και πραγματικά απόρησα. Αναρωτήθηκα πως ήταν δυνατόν ότι δεν είχε γίνει μία δεκαετία με τρεις εργολαβίες να μπορέσουμε να το ολοκληρώσουμε μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Κι όμως έγινε.
Γιατί η ηγεσία του τόπου είχε και στρατηγική, όραμα και θέληση. Γιατί τα στελέχη του σιδηροδρόμου και ειδικά τα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ που είχαν αναλάβει το συγκεκριμένο έργο έδειξαν πίστη και θέληση σε αυτήν τη διαδικασία.
Γιατί η Κοινοπραξία έριξε όλες τις απαραίτητες δυνάμεις και την τεχνογνωσία που διέθετε.
Γιατί η ΓΑΙΑ ΟΣΕ προχώρησε με γρήγορες διαδικασίες τη διαδικασία της παραχώρησης.
Και η σημερινή εκδήλωση δεν θα μπορούσε να γίνει σε άλλο χώρο, όταν μιλάμε για τις συνδυασμένες μεταφορές, ιδανικότερο από το Θριάσιο, το οποίο επικοινωνεί πλέον με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, των Βαλκανίων και προσεχώς βλέπουμε.
Συνδέεται άμεσα με το νέο σύγχρονο οδικό δίκτυο της χώρας.
Επικοινωνεί άμεσα με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και με σειρά ιδιωτικών επενδύσεων στον τομέα των logistics.
Συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού εμπορευματικού κέντρου υψηλών δυνατοτήτων.
Και παράλληλα θα δώσει μια νέα ζωή σε μια περιοχή που για δεκαετίες χρησιμοποιήθηκε ως παιδί ενός κατώτερου Θεού.
Σήμερα ακούσαμε πολλά για τις συνδυασμένες μεταφορές, γιατί γίνεται σταδιακά συνείδηση όλων ότι το παραγωγικό μέλλον στηρίζεται σε αυτές στη χώρα μας.
Και βέβαια, όπως συζητήσαμε και χθες με τους εκλεκτούς μας επισκέπτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο σχεδιασμός και οι χρηματοδοτήσεις οφείλουν να καλύπτουν τις οικονομικές, τις κοινωνικές και τις περιβαλλοντικές ανάγκες.
Αναγκαία η στήριξη της εργασίας. Αναγκαία η μεικτή χρηματοδότηση για ανανέωση του στόλου των επαγγελματικών οχημάτων. Αναγκαία η ενίσχυση των ηλεκτροκινούμενων μέσων σταθερής τροχιάς.
Παράλληλα σήμερα, εδώ, στο Θριάσιο το απόγευμα, θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με επικεφαλής τον κ. Grosch μαζί με τους συναδέλφους μας από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, για τη σταδιακή ολοκλήρωση όλων των πρακτικών θεμάτων της ίδρυσης της διακρατικής εταιρείας για το Sea2Sea project Ελλάδας – Βουλγαρίας και αμέσως μετά για την επέκτασή του στη Ρουμανία αλλά και για την ολοκλήρωση των κάθετων αξόνων που είναι αναγκαία.
Mε την πρωτοβουλία της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και τα υπόλοιπα έργα.
Αναγκαίες παράλληλα οι διασυνοριακές συνδέσεις και η διαλειτουργικότητα. Οι μεταφορές δεν έχουν σύνορα. Ο Υπουργός έχει ήδη δρομολογήσει όλες τις διαδικασίες, σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα, με τις υπόλοιπες γειτονικές χώρες στον τομέα των οδικών συνδέσεων. Παράλληλα, είναι σχεδόν έτοιμο το σύνολο των συμφωνιών για τις διασυνδέσεις στον σιδηροδρομικό τομέα με τις γειτονικές μας χώρες.
Τι χρειάζεται; Συντονισμός δυνάμεων. Συντονισμός δυνάμεων τόσο στην Ελλάδα σε εθνικό επίπεδο όσο και στην Ευρώπη.
Δυνάμεων από το δημόσιο και από τον ιδιωτικό τομέα.
Έτσι μπορούμε να κάνουμε πραγματικότητα την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Η ανάπτυξη να είναι πραγματικά δίκαιη. Εφαρμόζοντας ένα στρατηγικό σχέδιο που συνδυάζει τις υποδομές για τις μεταφορές του μέλλοντος .
Kαι, κύριε Υπουργέ, αναφέρατε πριν για την προοπτική του Θριασίου. Είμαι σίγουρος ότι σε ένα χρόνο από σήμερα θα μιλάμε για ένα άλλο τοπίο σε αυτήν εδώ την περιοχή. Γι’ αυτό λοιπόν κι εγώ σας κάνω την πρόταση το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις μεταφορές, το οποίο ξεκινήσατε πριν από 6 μήνες, να το παρουσιάσουμε του χρόνου την άνοιξη, εδώ στο Θριάσιο, στο σταθμό μεταφόρτωσης, σε ένα άλλο τοπίο, ενισχύοντας πραγματικά τις συνδυασμένες μεταφορές στη χώρα μας.
Σας ευχαριστώ πολύ.