Ενισχύουν τις μεταξύ τους σχέσεις τα ελληνο-ιταλικά σιδηροδρομικά συνδικάτα, ενόψει της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Ferrovie Dello Stato Italiane.
Σήμερα, διεξήχθη, στην Αθήνα, συνέντευξη Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) και της Fast FerroVie, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις της Ιταλίας.
Κοινή επιδίωξη των δυο συνδικάτων, όπως αποδείχτηκε στην συνέντευξη Τύπου, αποτελεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των δυο σιδηροδρομικών εταιρειών, προς όφελος εργαζομένων και επιβατών.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ Κώστας Γενιδούνιας και ο γενικός γραμματέας της FastFerroVie Pietro Serbassi υπογράμμισαν την ανάγκη διατήρησης των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και τη διασφάλιση των αναγκαίων εργασιακών δικαιωμάτων, ενάντια στο μισθολογικό ντάμπινγκ.
Παράλληλα, υποστήριξαν ότι, στο πλαίσιο της πλήρους απελευθέρωσης της ευρωπαϊκής σιδηροδρομικής αγοράς, δεν θα πρέπει να γίνουν εκπτώσεις, ούτε σε θέματα πιστοποιήσεων μηχανοδηγών και τροχαίου υλικού, ούτε σε θέματα υποδομής και ασφαλής κυκλοφορίας των τρένων.
Σχολιάζοντας την υπάρχουσα κατάσταση των εταιρειών, ο κ. Γενιδούνιας υπερθεμάτισε την έλλειψη μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι ανέρχονται σε 250, έναντι 460 που προέβλεπε το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Μάλιστα, το 2010 απομακρύνθηκαν, με μετατάξεις, 120 μηχανοδηγοί.
Ως συνέπεια, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να ανταποκριθεί στο αυξανόμενο εμπορευματικό έργο και μάλιστα, αναγκάζεται να περικόψει τη συχνότητα επιβατικών δρομολογίων, όπως σε Χαλκίδα και Κιάτο.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών έργων και βέλτιστης συντήρησης του τροχαίου υλικού.
Από την πλευρά του, ο κ. Serbassi υπογράμμισε ότι η FS έχει στόχο την ανάπτυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, σημειώνοντας ότι ο ιταλικός όμιλος έχει δρομολογήσει επενδυτικό πλάνο, ύψους 94 δις. ευρώ, για τα επόμενα δέκα χρόνια (35 δισ. θα προέλθουν από συμβάσεις με το ιταλικό κράτος και 23 δισ. από αυτοχρηματοδότηση).
Όπως σχολίασε, η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο διεθνοποίησης της FS, η οποία έχει παρουσία σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Γερμανία.
Παράλληλα, τόνισε ότι ο ιταλικός όμιλος ενδιαφέρεται και για τον τομέα των υποδομών, παρέχοντας τεχνογνωσία στην κατασκευή σιδηροδρομικών έργων, όπως στο Ιράν.
Υπενθυμίζεται ότι, στην Ελλάδα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περάσει, σε σύντομο χρονικό διάστημα, στον όμιλο της FS, έναντι 45 εκατ. ευρώ. Αυτό που απομένει είναι η παραγραφή των παράνομων κρατικών ενισχύσεων από την ΕΕ, κάτι στο οποίο αναμένονται θετικές εξελίξεις, όπως εικάζεται, το Μάιο.