Καταγγελία για συμβάν στη γραμμή Φλώρινα – Θεσσαλονίκη έκανε η ΠΕΠΕ στη ΡΑΣ. Ακολουθεί το κείμενο της καταγγελίας ως έχει:
«Κυρία Πρόεδρε
Χτες Κυριακή 9/01/2022, τις βραδινές ώρες, σημειώθηκε ισχυρός σεισμός (5.3 R) στην περιοχή της Φλώρινας.
Σε αυτές τις περιπτώσεις πριν εκκινήσουν οι συρμοί γίνεται επιθεώρηση των γραμμών που διασχίζουν τον ορεινό όγκο για τυχόν κατολισθήσεις και πτώσεις βράχων.
Η αμαξοστοιχία 3741 στις 10 Ιανουαρίου και στις 4.35 το πρωί, πρώτο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Φλώρινα, έλαβε γραπτή οδηγία απο τον διαχειριστή υποδομής (υπόδειγμα ΟΣΕ επισυναπτόμενο), προκειμένου να κινηθεί προς την Φλώρινα κανονικά και με την ΑΣΑΦΗ υποσημείωση ότι μεταξύ «Άγρας – Σκύδρας» και «Άρνισας – Αμυνταίου», δηλαδή στον ορεινό όγκο, ο μηχανοδηγός πρέπει να… προσέχει!
Είναι προφανές ότι δεν είχε προηγηθεί κανένας έλεγχος της γραμμής.
Ο μηχανοδηγός ΑΡΝΗΘΗΚΕ να εκκινήσει, τονίζοντας ότι οι οδηγίες είναι ασαφείς και ζητώντας να πληροφορηθεί αν η γραμμή είναι ανοικτή. Αποτέλεσμα των ενεργειών του συναδέλφου είναι να καταργηθεί η αμαξοστοιχία.
Εξ όσων πληροφορούμαστε αυτήν την ώρα η γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης – Φλώρινας παραμένει κλειστή (και από τις…. 6 το πρωί) γιατί διεξάγεται έκτακτη επιθεώρηση για τυχόν κατολισθήσεις!
Σας υπενθυμίζουμε ότι μεταξύ Πλατέως – Φλώρινας δεν λειτουργεί κανένας ενδιάμεσος σταθμός, δεν υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας των συρμών μετά τον σταθμό της Έδεσσας λόγω του ανάγλυφου της γραμμής, ενώ από τον περασμένο Ιούνιο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας και ο σύρτης ασφαλείας στην Έδεσσα, καθώς ο σταθμός έχει κλείσει λόγω έλλειψης προσωπικού.
Το Σωματείο μας έχει ενημερώσει εγγράφως όλους τους αρμόδιους φορείς για τους κινδύνους που ενέχουν αυτές οι παράμετροι, ωστόσο δεν έχει λάβει καμία απάντηση μέχρι σήμερα.
Σας καλούμε, όπως εξετάσετε άμεσα την σημερινή καταγγελία, την οποία θα κοινοποιήσουμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς».