Μπορεί να παρέμεινε σε κέρδη, ωστόσο τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συρρικνώθηκαν την περσινή χρήση, λόγω Ειδομένης και… καθιζήσεων. Ο συνολικός κύκλος εργασιών (συμπεριλαμβάνονται τα 50 εκατ. των «ΥΓΟΣ») ανήλθε στα 125,2 εκατ., έναντι 140,8 εκατ. το 2014.
Του Φώτη Φωτεινού
Χωρίς τα «ΥΓΟΣ», ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 68,7 εκατ., έναντι 77,9 εκατ. το 2014, ήτοι μείωση 11,8%.
Ανά κατηγορία, τα έσοδα από τα εμπορεύματα ανήλθαν στα 14 εκατ. (σε πτωτική πορεία, τα τελευταία χρόνια) και από τους επιβάτες στα 53,7 εκατ.
Σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, τα κέρδη μετά φόρων έφτασαν τα 2,5 εκατ., έναντι 1,11 εκατ. το 2014.
Οι απώλειες εσόδων
Όπως αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνέχεια αδυναμίας εξασφάλισης κυκλοφορίας εμπορικών αμαξοστοιχιών, μέσω του συνοριακού σημείου Ειδομένης/Γευγελή, λόγω κατάληψης, από τις19.11.2015 και μέχρι τις 11.12.2015, της σιδηροδρομικής γραμμής, στο ύψος της Ειδομένης, από πρόσφυγες/οικονομικούς μετανάστες, η οικονομική ζημία εκτιμάται στα 2 εκατ. (μεγάλη απώλεια μεταφορικού έργου με τον σιδηρόδρομο καθώς ενόψει Χριστουγέννων η μεταφορά εμπορευμάτων είναι πάντα αυξημένη).
Επίσης, σε συνέχεια αποκοπής της κυκλοφορίας στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, από τις 28.03.2015 μέχρι 24.04.2015, λόγω του γεωλογικού φαινομένου της καθίζησης του εδάφους στην περιοχή Πρόχωμα (μεταξύ ΣΣ Γέφυρας και ΣΣ Καστανά), η οικονομική ζημία, που υπέστη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ανήλθε στο 1,5 εκατ.
Την εφετινή χρονιά, αναφορικά με το αποκλεισμό από πρόσφυγες /οικονομικούς μετανάστες της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης, η οικονομική ζημιά που έχει υποστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται στο ύψος των 2,2 εκατ. τουλάχιστον.
Οι δράσεις του 2016
Ο προγραμματισμός δράσης της εταιρείας για το 2016, όπως αναφέρει η διοίκηση, στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με πολιτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση των εσόδων, μέσω αύξησης του μεριδίου που κατέχει η εταιρεία στο χώρο των μεταφορών, τόσο στις επιβατικές, όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές.
- Ανάπτυξη της υφιστάμενης ποιότητας και ασφάλειας των παρεχόμενων επιβατικών μεταφορών (μείωση των κινδύνων από ατυχήματα με άμεσο κοινωνικό και οικονομικό όφελος και ελαχιστοποίηση των ζημιών σε εγκαταστάσεις και συγκοινωνιακό υλικό λόγω ατυχημάτων ή κακόβουλων ενεργειών).
- Επέκταση δρομολογίων προαστιακού δικτύου και λοιπών επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
- Παροχή υπηρεσιών επιβατικών μεταφορών υψηλού επιπέδου και αύξηση μεριδίου αγοράς (προσφορά αξιόπιστων, ποιοτικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών, υλοποίηση στοχευμένων επενδύσεων στις νέες τεχνολογίες και ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών για την παροχή διεθνών επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών).
- Παροχή υπηρεσιών εμπορευματικών μεταφορών υψηλού επιπέδου και αύξηση μεριδίου αγοράς (αύξηση ολοκληρωμένων υπηρεσιών που θα παρέχονται ενοποιημένα στο πλαίσιο συνεργασιών, αύξηση όγκου μεταφορικού έργου με αξιοποίηση ευκαιριών και υλοποίηση στοχευμένων επενδύσεων στις νέες τεχνολογίες).
- Ανάπτυξη της υφιστάμενης ποιότητας και ασφάλειας των παρεχόμενων εμπορευματικών μεταφορών.
- Επιτάχυνση της ανάπτυξης διασυνδεδεμένων μεταφορών, σιδηροδρομικών δικτύων, συνδυασμένων υπηρεσιών και διαβαλκανικών και ευρωπαϊκών συνεργασιών.