Άνοδο του κύκλου εργασιών, αλλά με σημαντική διεύρυνση των ζημιών παρουσίασε ο ΟΣΕ το περσινό έτος.
Ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής, είχε πέρσι κύκλο εργασιών (δεν συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση, τα μεγέθη αφορούν τη μητρική εταιρεία) 26,92 εκατ. ευρώ, έναντι 25,15 εκατ. ευρώ το 2018.
Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποτελεί απόρροια της ανόδου των εσόδων από τα τέλη χρήσης για την ηλεκτροκίνηση.
Το 2019, ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα τη δρομολόγηση περισσότερων τρένων.
Στον αντίποδα, ο Οργανισμός παρουσίασε σημαντική διεύρυνση των ζημιών, οι οποίες ανήλθαν στα 461,91 εκατ., έναντι 276 εκατ. το 2018.
Η διαφορά οφείλεται στην κατηγορία «Λοιπά έξοδα εκμετάλλευσης», καθώς το εν λόγω έξοδο επιβάρυνε τον ΟΣΕ με ζημιές 202,7 εκατ., έναντι 7,73 εκατ. το 2018.
Όπως αναφέρεται στην οικονομικές καταστάσεις, οι υποχρεώσεις του Οργανισμού προς το ελληνικό δημόσιο διευρύνθηκαν, στην τρέχουσα περίοδο, κατά 342 εκατ., λόγω κατάπτωσης εγγυήσεων δανείων και κατά 192 εκατ. λόγω αποτίμησης του μεταφερθέντος στο ελληνικό δημόσιου του τροχαίου υλικού στην εμπορική του αξία.
Επίσης, τα ποσά των χρεολυσίων και τόκων που εμφανίζονται ότι έχουν καταβληθεί από τον εγγυητή (το ελληνικό δημόσιο) διαφέρουν ως προς τα πραγματικά ποσά που καταβλήθηκαν, υπό την έννοια ότι όλες οι δανειακές υποχρεώσεις του Οργανισμού έχουν περιέλθει στην κυριότητα του ελληνικού δημοσίου μετά τη διαδικασία της ανταλλαγής ομολόγων (PSI+ 2012).
Φ. Φωτ.