Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς και η τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου πραγματοποίησαν συνάντηση με το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και πιο συγκεκριμένα με τον πρόεδρο Παναγιώτη Παρασκευόπουλο, τον αντιπρόεδρο Αλέξανδρο Τζαμπαζλή, τον γενικό γραμματέα Γιάννη Ντίτσα, τον αναπληρωτή γενικό γραμματέα Πέτρο Παναγούλια και τον γραμματέα Οικονομικών, Βασίλη Βελαώρα, παρουσία συνδικαλιστών πρωτοβάθμιων σωματείων από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Κατά τη συνάντηση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι ο σιδηρόδρομος έχει φτάσει σε οριακό σημείο.
Θέματα προσωπικού και υποστελέχωσης, ελλιπούς συντήρησης του δικτύου και ζητημάτων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβατικό κοινό, εγκατάλειψης πολλών σταθμών και αποκλεισμού αρκετών περιοχών της χώρας από δρομολόγια είναι τα κύρια ζητήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το τρένο.
Πιο συγκεκριμένα, από τους εργαζόμενους αναφέρθηκε ότι, ενώ διανύουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων:
-Το τρένο ξεμένει από κλειδούχους, σταθμάρχες, «επισκέπτες» (τεχνικούς επιθεωρητές αμαξοστοιχιών). Στο οργανόγραμμα του ΟΣΕ προβλέπονται 2.200 θέσεις, ενώ το προσωπικό του Οργανισμού δεν ξεπερνά τα 800 άτομα.
-Τα τρένα κυκλοφορούν χωρίς τεχνικό έλεγχο πριν την εκτέλεση των δρομολογίων τους, κάτι που θέτει σε αμφιβολία την ομαλή τους λειτουργία και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους επιβαίνοντες.
Ο ΟΣΕ επιχειρεί να καλύψει το κενό με την επαναφορά συνταξιούχων «επισκεπτών», ενώ η δραστηριοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ίδιο σκοπό δημιουργεί ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα των ελέγχων από τον ίδιο τον ελεγχόμενο.
-Το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει ασυντήρητο και οι επενδύσεις σε αναγκαία συστήματα (τηλεματική, τηλεδιοίκηση, κ.ά.) έχουν παγώσει.
Οι παραβιάσεις των όρων ασφάλειας στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελούν καθημερινότητα, όπως και οι εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών.
-Πολλές περιοχές της χώρας μένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιδοτείται για δρομολόγια που δεν εκτελεί, σταθμοί κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, το τρένο απαξιώνεται.
Ο Νίκος Παππάς, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, σημείωσε την ανάγκη υπεράσπισης του σιδηροδρόμου, ως περιουσία του ελληνικού λαού και μέσου ανάπτυξης για την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες.
Έκρινε απαραίτητη τη στήριξη του τρένου, ενός μέσου μεταφοράς φιλικού προς το περιβάλλον και οικονομικού για τους πολίτες, τόσο με οικονομικούς πόρους όσο και με προσωπικό.
Μίλησε, ακόμα, για την υποχρέωση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις επενδύσεις που παρέλαβε, να ρίξει το βάρος στη συντήρηση των γραμμών, την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες, την ανάπτυξη του μέσου και τη στελέχωση των κρίσιμων δομών. Απαραίτητη έκρινε και την ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.