Άνοδο εμπορευματικού έργου παρουσίασε η Hellenic Train το 2024, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο μητρικός όμιλος της FS στα οικονομικά αποτελέσματα του εξεταζόμενου έτους.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με αυτά, η Hellenic Train σημείωσε πέρυσι 240,2 εκατ. τονο – χιλιόμετρα έναντι 211 εκατ. το 2023 και 458 εκατ. το 2022 και 563.500 τρενο – χιλιόμετρα το 2024 έναντι 504.000 το 2023 και 978.000 το 2022.
Η άνοδος θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, εάν δεν υπήρχε η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και η αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ και συνεπακόλουθα, των ελληνικών λιμένων από αρκετά εμπορικά πλοία.
Από την άλλη πλευρά, και το 2024, η χωρητικότητα του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου παρέμεινε “περιορισμένη”, εξαιτίας των μονοδρομήσεων σε επιμέρους τμήματα (Θεσσαλία).
Τα οικονομικά μεγέθη της εμπορευματικής κίνησης
Σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα για την εμπορευματική κίνηση, διαθέσιμα στοιχεία υπάρχουν έως και το 2023.
Το 2023, η Hellenic Train αντιμετώπισε σημαντική μείωση στα έσοδα από τις εμπορευματικές μεταφορές, τα οποία ανήλθαν σε 7,7 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 14,7 εκατ. ευρώ το 2022.
Αυτή η πτώση αποδίδεται σε διάφορους παράγοντες, όπως το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και η κακοκαιρία Daniel, που επηρέασαν σοβαρά τη δραστηριότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.
Μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου 2023, υπήρξε προσωρινή ανάκαμψη, αλλά το κλείσιμο τμημάτων της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης λόγω πλημμυρών και άλλων προβλημάτων οδήγησε σε σχεδόν πλήρη παύση της εμπορικής δραστηριότητας, η οποία άρχισε να ομαλοποιείται ξανά τον Δεκέμβριο του 2023.
Σημειώνεται ότι, τα τελευταία χρόνια (πλην του 2023), τα εμπορεύματα απέφεραν 13 – 15 εκατ. ευρώ ετήσια έσοδα στη HT, η οποία ελπίζει πολλά για την άνοδο της δραστηριότητάς αυτής από το Θριάσιο ΙΙ, με την προϋπόθεση της επιτυχούς ολοκλήρωσης του σχετικού διαγωνισμού, αλλά και από την ολοκλήρωση του δικτύου.