Οι Ιταλοί ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο όμιλος της FSI ενδιαφέρεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renato Mazzoncini, στο πλαίσιο σημερινής συνέντευξης Τύπου, που διεξήχθη στην Αθήνα.
Του Φώτη Φωτεινού
«Εάν και όποτε υπάρξει σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, εμείς θα συμμετάσχουμε», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ο οποίος σημείωσε ότι ο όμιλος της FSI είναι ένας ολοκληρωμένος πάροχος “Kινητικότητας” (Mobility) και όχι μόνο μια σιδηροδρομική εταιρεία.
Επίσης, ο κ. Mazzoncini αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την δρομολόγηση σύγχρονων τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, προαναγγέλλοντας 200 επιπλέον προσλήψεις.
Ειδικότερα, με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης και των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δρομολογεί σταδιακά πιο σύγχρονα τρένα, κάτι το οποίο θα σημάνει, ουσιαστικά, την έναρξη του επενδυτικού σχεδίου του ομίλου της FSI στην Ελλάδα, ύψους 500 εκατ. ευρώ.
Επιδίωξη της FSI είναι η ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών στα πρότυπα της Ιταλίας, όπως η γραμμή Μιλάνο – Ρώμη, η οποία είναι ευθέως ανταγωνιστική στις αερομεταφορές.
Σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την σταδιακή παράδοση του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το πρώτο νέου τύπου τρένο θα έλθει στην Ελλάδα για δοκιμαστική λειτουργία, εκτέλεση ελέγχων και λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων.
Στη διπλή γραμμή, με ηλεκτροκίνηση, θα διπλασιαστεί η χωρητικότητα, ενώ ο χρόνος του ταξιδιού θα μειωθεί στις 3,5 ώρες, από 6 ώρες σήμερα.
Εντός του 2019, στη γραμμή θα λειτουργήσουν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σύγχρονης σηματοδότησης, οπότε η χωρητικότητα θα πενταπλασιαστεί.
“Έχουμε καλή συνεργασία με τον ΟΣΕ. Γνωρίζουν ότι επιθυμούμε την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να δρομολογήσουμε νέα τρένα“, επισήμανε ο δ.σ. της FSI, τονίζοντας ότι, σε μεταγενέστερο στάδιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πρωταγωνιστήσει στην αγορά των Βαλκανίων, εισάγοντας διεθνή δρομολόγια.
Για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ εμφανίστηκε αισιόδοξος (σήμερα, το ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει, εάν η βελτιωτική δεσμευτική προσφορά των Ιταλών κριθεί ικανοποιητική), σημειώνοντας ότι προβλέπονται άμεσες επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ.
“Εφόσον αποκτήσουμε την ΕΕΣΣΤΥ, θα την ενσωματώσουμε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ”, ανέφερε ο κ. Mazzoncini, τονίζοντας ότι η εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ είναι και προς το συμφέρον των εργαζομένων.
Σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος, καθώς οι εμπορευματικές μεταφορές το πρώτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 16%, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017, ενώ εντυπωσιακή ήταν η άνοδος (στο ίδιο διάστημα) της μεταφοράς με container, η οποία τετραπλασιάστηκε από πέρυσι, καλύπτοντας 40 mln τονοχιλιόμετρα, από περίπου 10 mln το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, άνοδος που οφείλεται κυρίως στα φορτία της Cosco.
Γενικότερα, ο δ.σ. της FSI, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη μετά τις DB και SNCF, εκτίμησε ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα θα αναπτυχθούν σε σημαντικό βαθμό τα επόμενα χρόνια.