Έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις, επανεκκίνησαν χθες το βράδυ τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη και από τη Θεσσαλονίκη προς το Θριάσιο, προκαλώντας ικανοποίηση στα μεγάλα λιμάνια της χώρας και σε εισαγωγικές / εξαγωγικές εταιρείες.
Του Φώτη Φωτεινού
ΟΣΕ και Hellenic Train βρίσκονταν, τις τελευταίες ημέρες, σε συνεχείς διαπραγματεύσεις, όπως ανέδειξε το metaforespress.gr, με τη σιδηροδρομική εταιρεία να ζητά από τον ΟΣΕ την υλοποίηση συγκεκριμένων μέτρων για την ασφάλεια του δικτύου και της κυκλοφορίας.
Τελικά, σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ, η Hellenic Train, έπειτα από αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις, προχώρησε χθες το βράδυ στην αποστολή της σχετικής επιστολής, με τον Οργανισμό να απαντά ότι, έχοντας υλοποιήσει συγκεκριμένα μέτρα, εγγυάται την ασφάλεια των δρομολογίων.
Τα μέτρα ασφαλείας έχουν να κάνουν, μεταξύ άλλων, με τα συστήματα επικοινωνιών στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, την τοποθέτηση πομπών στο χιλιομετρικό τμήμα 62 – 67 προς Ειδομένη και τη φύλαξη των διαβάσεων προς την Ειδομένη.
Η επαναδρομολόγηση των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αποτελεί κρίσιμο τεστ για την επανέναρξη των επιβατικών δρομολογίων στον κεντρικό άξονα, η οποία εικάζεται ότι θα συντελεστεί στις αρχές της επόμενης εβδομάδας (από τη Δευτέρα 3 Απριλίου).
Ακόμη, αναμένεται ο προαστιακός της Αθήνας να διεξάγει δρομολόγια έως τη Μαγούλα (οι μηχανοδηγοί έχουν προτείνει να δοθεί και ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης έως τη Λεπτοκαρυά), ενώ το Σάββατο 1η Απριλίου αναμένεται ότι θα διεξαχθούν τα δρομολόγια Αθήνα – Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα.
Από την Τετάρτη 5 Απριλίου ενδέχεται να κυκλοφορήσουν οι αμαξοστοιχίες Λιανοκλάδι – Στυλίδα και Αθήνα – Λιανοκλάδι, ενώ οι αμαξοστοιχίες στο τμήμα Λάρισα – Βόλος προγραμματίζεται να ξεκινήσουν στις 10 Απριλίου.
Τέλος, από τη Δευτέρα 3 Απριλίου, εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, ενώ άμεσα αναμένεται ότι θα εκκινήσουν στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.