Ολοκληρώθηκε η ακρόαση ενώπιων της ειδικής Επιτροπής Ακρόασης της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), έπειτα από την προσφυγή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά του ΟΣΕ για σειρά παραβάσεων, όπως υποστηρίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που άπτονται των κανόνων και των κριτηρίων χρέωσης των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής.
Αναλυτικότερα, η ΡΑΣ διεξήγαγε ακρόαση, με αντικείμενο τη διερεύνηση καταγγελλόμενων νομοθετικών παραβάσεων στις οποίες προέβη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά του ΟΣΕ και αφορούν τους όρους και τις προϋποθέσεις πρόσβασης στη σιδηροδρομική υποδομή που προκύπτουν από τη δήλωση του δικτύου.
Κατόπιν τούτου, οι δύο εταιρείες κλήθηκαν σε ακρόαση για τη διατύπωση των θέσεων τους ενώπιον της ειδικής Επιτροπής Ακρόασης της Αρχής για την επίλυση του θέματος.
Μέσω της κατατεθείσας προσφυγής, η σιδηροδρομική εταιρεία υποστηρίζει, ότι ο διαχειριστής υποδομής, προχώρησε σε παραβάσεις σειράς ισχυουσών διατάξεων της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας που αφορούν τους κανόνες και τα κριτήρια χρέωσης των τελών χρήσης της σιδηροδρομικής υποδομής.
Προηγήθηκε το πόρισμα – εισήγηση που συνέταξε η αρμόδια Μονάδα Ρύθμισης και Ελέγχου Σιδηροδρομικής Αγοράς της ΡΑΣ, η οποία διερεύνησε εις βάθος τους καταγγελλόμενους ισχυρισμούς, κατέδειξε ότι συντρέχουν λόγοι για την κλήση σε ακρόαση των εμπλεκόμενων μερών.
Ως Φορέας ρύθμισης και εποπτείας της αγοράς, η Αρχή υπογραμμίζει ότι η σύναψη συμφωνιών μεταξύ του διαχειριστή και των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων πρέπει να γίνεται με αμερόληπτους και διαφανείς όρους σύμφωνα την ισχύουσα εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Με βάση το προαναφερθέν πόρισμα, η Ολομέλεια της ΡΑΣ έλαβε την απόφαση για τη διεξαγωγή της ακρόασης, προκειμένου οι δύο πλευρές να διατυπώσουν τις θέσεις τους.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ακρόασης αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης που θα ρυθμίζει το μείζον αυτό ζήτημα στη λειτουργία της σιδηροδρομικής αγοράς.